З початку повномасштабного вторгнення рф обсяг міжнародних автобусних перевезень в Україні зріс майже втричі. Зокрема, у лютому і до кінця липня Державна служба України з безпеки на транспорті видала 178 ліцензій. Це втричі більше ліцензій на міжнародні автомобільні перевезення, ніж видано за аналогічний період минулого року. 

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію МІУ.

Загальний обсяг ринку пасажирських перевезень за цей період склав 2,2 млрд грн. Це майже на 1,3 млрд гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року, свідчать дані Міністерства інфраструктури України та компанії PaxUkraina, оприлюднені в ході круглого столу з перевізниками у Торгово-промисловій палаті України.

"З початку війни ринок пасажирських перевезень повністю змінився. Тільки з кінця лютого запрацювали 178 нових міжнародних  перевізників. Ми розуміємо, що цей ріст зумовлений масовим виїздом українців в сусідні країни Європи в пошуках прихистку. В той же час, нам потрібно підкріплювати цю динаміку для задоволення зростаючого попиту українців, які повертаються додому. Усвідомлюємо, що існує низка проблем, серед яких висока ціна на перевезення. З лютого міжнародні автобусні перевезення подорожчали на третину, а внутрішні - наполовину. Окрім цього, в період воєнного стану не ставимо на паузу вирішення проблеми адаптації наших стандартів автобусних перевезень до європейських. Вже маємо ухвалений профільним комітетом Верховної Ради до першого читання законопроєкт №4560, який дасть можливість визначити особливості ліцензування автотранспорту відповідно до Регламенту ЄС", - заявив заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм.

В МІУ зазначили, що загальна кількість проданих онлайн-квитків на автобусні перевезення (тільки з травня по липень цього року) склала 844,1 тис. штук. Це вдвічі більше, ніж за той же період минулого року. При цьому 85% від усіх електронних квитків на автобусні перевезення, придбаних з травня до липня цього року - це квитки на міжнародні рейси, і лише 15% - на внутрішні.

Найбільш навантаженими напрямками руху за час війни стали Польща, Німеччина та Чехія. 

"В ході оновлення нормативно-правової бази щодо автобусних перевезень МІУ планує скоротити перелік документів для учасників конкурсу на отримання дозволу на перевезення і приймати їх в електронному вигляді, ввести перелік порушень, за які перевізник може втратити дозвіл або договір на маршрут, скасувати можливість продовжувати дозвіл на міжобласних маршрутах без конкурсу,  зменшити до 3-х років термін дії договорів, що продовжуються на внутрішньообласних маршрутах", - додали у Мінінфраструктури.

Також планується запровадити систему отримання свідоцтв профкомпетентності менеджерів з перевезень.