Європейська комісія запропонувала будувати всі нові залізничні мережі в ЄС з шириною колії у 1435 мм.

Про це пише ЦТС з посиланням на Логіст.Today.

Війна в Україні змусила Брюссель усвідомити, що різна ширина колії може спричинити велику кількість обмежень у транспортному секторі.

ЄС планує змінити існуючу пропозицію щодо поправок до нового регламенту TEN-T, оприлюднену у грудні 2021 року. Новий документ буде частиною поточних переговорів щодо перегляду правил Трансєвропейських транспортних мереж.

Зокрема, зміни викликані проблемами, пов'язаними з війною, розв'язаною рф в Україні. Чиновники в ЄС усвідомили, що покращення зв'язків із сусідніми країнами, які не входять до спільноти, необхідно проводити "тут і зараз".

"Наші зусилля щодо сприяння експорту зерна з України показали важливість функціональної сумісності у транспортній системі", - зазначила єврокомісар з транспорту Адіна Валеан.

Наразі в ЄС залізничні мережі з шириною колії, що не відповідає стандарту 1435 мм, мають Ірландія, Фінляндія, Естонія, Латвія, Литва, Португалія та Іспанія.

Виходячи з ситуації, що склалася, ЄК запропонувала, щоб усі держави-члени, які мають наземне залізничне сполучення з іншими державами-членами, були зобов'язані будувати свої нові залізничні лінії TEN-T з європейською шириною колії 1435 мм.

Крім цього, дані країни повинні скласти план адаптації маршрутів, що входять до складу дев'яти існуючих коридорів трансєвропейської транспортної мережі, до європейського стандарту, який повинен включати аналіз витрат і результатів. Якщо отримані висновки будуть негативними, держави-члени можуть відмовитись від адаптації своєї мережі.