Польща намагається вирішити логістичні проблеми, що дасть можливість швидше перевезти з України до морських портів країни збіжжя, призначене для країн Африки та Азії.

Як пише ЦТС з посиланням на Укрінформ, про це йшлося під час першого засідання Міжвідомчої групи з питань транспортування сільськогосподарської та харчової продукції з України, яке відбулося в міністерстві сільського господарства Польщі під керівництвом віце прем’єр-міністра, міністра сільського господарства РП Генрика Ковальчика.

Учасники засідання проаналізували ситуацію щодо можливості транспортування сільськогосподарської та харчової продукції з території України.

Проблеми логістики обговорювалися в трьох основних місцях: на прикордонних переходах, на залізничному транспорті та в морпортах. 

Зазначається, що найнагальнішими завданнями є подальше вдосконалення роботи прикордонних пунктів шляхом збільшення кількості ветеринарів, а також можливе будівництво тимчасових складів на кордоні з Україною.

"Важливо покращити можливості залізничного руху для 15-ти потягів на базі вагонних візків, які мають українці, аби можна було транспортувати зерно безпосередньо в українських вагонах до порту в Гданську", - заявив Ковальчик.

Він додав, що до Гданського порту їздили б також вантажівки із зерном.

Під час зустрічі обговорювалися можливості створення зернового терміналу складською площею близько 100 тис. тон. Це дало б змогу експортувати у великих масштабах як українське, так і польське зерно.

"Зернові є критично важливим продуктом для протидії перспективі голоду в Африці та арабських країнах. Ми зобов’язані допомогти Україні з експортом. Для цього ми маємо розглядати різні рішення та шукати нові можливості",- наголосив він.

Міжвідомча група з питань транспортування сільськогосподарської та харчової продукції з України є допоміжним органом, який був створений 23 червня розпорядженням глави польського уряду. До неї входять, зокрема, представники міністерств та відомств: сільського господарства, державних активів, економіки, внутрішніх та закордонних справ, міністр з питань членства Польщі в ЄС, голова канцелярії прем’єра, голова урядового агентства стратегічних резервів Польщі.

Відзначимо, що раніше в порту Гданськ висловлювали сумніви щодо доцільності будівництва терміналу для українського зерна. "Щодо зерна і очікувань, що раптом з’явиться якийсь суб’єкт і прийде та побудує в Гданську чи Гдині (або Щецині) зерновий термінал, інвестує 100 чи більше млн євро, то це є дуже великі очікування. Бо ми не знаємо, скільки триватиме будівництво, коли українські порти будуть розблоковані… А якщо вони будуть розблоковані, то ця інвестиція, яка б могла бути реалізована, перестане на себе заробляти", - зазначив член правління, фінансовий директор DCT Гданськ Адам Жолновський.