Сукупно протягом минулого року міста України отримали 34 трамвайних вагони, з яких було 9 нових* (8 низькопідлогових вагонів до Києва та Львова за кошти МФО та 1 вагон для Одеси) та 25 вживаних.

271144189_1836412339876365_1356869468046245945_n

5 вживаних вагонів придбало Запоріжжя, поповнивши свій парк черговими Tatra KT4D з Берліна, тоді як ще 20 вагонів були надані як гуманітарна допомога Харкову з Праги**. З них - 5 старіших Tatra T3SUCS та 15 новіших Tatra T6A5.

В умовах війни тішить те, що тривають поставки трамвайних вагонів за кошти МФО до Львова та Києва, а також що нарешті відбувся тендер на поставку нових низькопідлогових трамвайних вагонів до Одеси

325138849_562890705454403_2095954403279150821_n

Щодо втрат, то цього року було знищено трамвайну систему в Маріуполі - разом із більшою частиною тролейбусної системи та й міста загалом. Також дуже сильно постраждав Харків: під час російських обстрілів Салтівки, району на північно-східній околиці міста, було практично знищено Салтівське трамвайне депо разом із більшою частиною трамвайного рухомого складу; також знищено багато нових автобусів Karsan, які базувались в депо. Окрім безпосередніх збитків від війни, під її приводом міська влада Харкова реалізувала давно анонсований демонтаж трамвайної лінії по вул. Весеніна заради розширення проїжджої частини. Внаслідок цього було знищено найбільш пряме трамвайне сполучення між Салтівкою та центром міста. 

Також є погані новини з Житомира: єдиний трамвайний маршрут в місті не працює. І хоча офіційно він не закритий, в місті зараз обговорюється перспектива запуску автобусів його маршрутом. Зважаючи на те, що останні кілька років міська влада відкрито говорила про закриття трамвайного руху, не можна виключати того, що робота маршруту більше не відновиться. 

Наостанок про окуповані території: Єнакієве отримало з Санкт-Петербурга 10 вживаних вагонів 71-623 виробництва Усть-Катавського вагонобудівного заводу.

324860983_901244091031813_33897256965667181_n

 

* 6 нових трамвайних вагонів Татра-Юг К1Т306 фізично надійшли до Києва, але на баланс поки не поставлені
** хоча в статистику враховані усі вагони, існує ймовірність, що деякі з них не будуть введені в експлуатацію, а використовуватимуться, як донори запчастин
*** було повідомлення про передачу в Україну певної кількості вагонів Tatra T6A5 з Острави, один вагон навіть фігурував у відеорепортажі на телебаченні в кольорах Дніпра. Втім, після цього ніяких новин про нього не було, тому до статистики він не включений.

Першоджерело публікації