Via est vita – дорога означала життя ще з часів стародавнього Риму. Дороги зростали, змінювались та вдосконалювались разом зі зростанням суспільних потреб. І тому, відповідно до сучасних світових тенденцій, дороги повинні бути не тільки достатньо широкими, рівними, умовно кажучи, без ям та вибоїн, але й БЕЗПЕЧНИМИ для всіх учасників дорожнього руху.
З цього приводу хочу наголосити на декількох важливих моментах.
Переважна більшість дорожньо-транспортних пригод відбувається, коли траєкторії руху учасників дорожнього руху перетинаються, наприклад, на перехресті, на пішохідному переході тощо. Однією із надважливих задач, яку вирішують фахівці, котрі займаються проектуванням автомобільних доріг, є саме розмежування цих траєкторій. Інакше кажучи: якщо не можна запобігти виходу пішохода на дорогу, то треба спонукати цього пішохода вийти на дорогу лише в конкретному місці (на пішохідному переході), аби цей вихід не став для водія несподіваним, а для необачного пішохода – фатальним.
Те ж саме стосується і місць перетину траєкторій руху автомобілів на перехрестях. Відповідно до нормативних документів, якими користуються проектанти доріг, в цих місцях передбачають транспортні розв'язки. І у випадку, якщо кількість автомобілів, які проїжджають заміською дорогою "Б", набагато менша за тих, що проїжджають дорогою "А", то в цьому місці передбачають так звані "віднесені ліві повороти" – зони очікування для здійснення маневру розвороту, винесені за межі проїзної частини головної дороги на розділювальну смугу.
Але в умовах будівельного буму, коли в околицях великих міст, як гриби після дощу, зростають житлові масиви, віднесені ліві повороти, особливо в "години пік" вже не в змозі виконати покладених на них функцій, хоч і свого часу були запроектовані та побудовані згідно з численними нормами та правилами. І, як наслідок, у цих місцях спостерігається сплеск аварійності, гинуть люди, розбиваються автомобілі. І тут важливо зрозуміти, що лише засобами організації дорожнього руху (розмітка, знаки, навіть світлофори) дану проблему вирішити неможливо.
Саме такі ситуації і є викликом, передумовою до влаштування в даному місці транспортної розв'язки в двох рівнях.