У Казахстані з'явиться національний оператор залізничної інфраструктури, якого хочуть створити у два етапи.

Про це пише ЦТС з посиланням на LSM.

Зазначається, що у 2022 році було прийнято концепцію розвитку транспортного логістичного потенціалу до 2030 року. У ній передбачається створення та експлуатація нацоператора інфраструктури.

Міністр транспорту Казахстану Марат Карабаєв повідомив, що у частині трансформації діяльності "Қазақстан темір жоли" вже створюється необхідна інфраструктура - у містах Сіань та Ляньюньгань (Китай), далі - всередині Казахстану, Алмати та Актау, потім у портах Алят (Азербайджан) та Поті ( Грузія).

"У частині саме перевізної діяльності з двома великими міжнародними брендами - з еміратською Abu Dhabi Ports та сінгапурською компанією - ми створюємо дочірні підприємства, які перевозитимуть вантажі Транскаспійським міжнародним транспортним маршрутом і коридором Північ-Південь", - додав він.

Щодо безпосередньо створення національного оператора з інфраструктури, то Карабаєв уточнив, що першим етапом заплановано створення окремої юрособи всередині КТЖ, щоб зрозуміти дохідну та видаткову частину, оскільки зараз ці мережі субсидуються зокрема за рахунок перевізної діяльності.

"Зрозуміємо баланс і другим етапом виноситимемо на розгляд питання відокремлення від КТЖ. Таким чином, створення окремого інституту з інфраструктури поділяється на два етапи. Перший - створення його всередині КТЖ, ми його діяльність проаналізуємо, а потім тому приймемо остаточне рішення щодо його відділення", - підсумував міністр транспорту.