Після того, як минулого тижня вперше після виходу росії з зернової угоди до одного з портів Великої Одеси зайшли під завантаження і вийшли два балкери з зерном, а потім до портів Південний і Чорноморськ зайшли ще три судна за вантажем зерна і руди, в західних ЗМІ зазначили, що "новий судноплавний коридор України" набирає обертів.

Зокрема, як пише ЦТС, галузеве видання Splash повідомляє, що "інші судна готові здійснити рейси на північний захід Чорного моря, а спільнота суховантажів уважно стежить за змістом нового страхового пакету для покриття суднозаходів до країни".

Зазначається, що очікується, що страхова компанія Marsh невдовзі оприлюднить деталі нового страхового покриття, яке забезпечується українським урядом.

Нагадуючи про деталі нового судноплавного коридору, оголошеного Україною, юридична фірма Campbell Johnston Clark (CJC) написала в щотижневому оновленні: "За цим новим маршрутом судна проходять близько до берегів Румунії та України, проходячи повз Чорноморськ, щоб зустріти український лоцманський катер біля Одеси".

Відзначається, що окрім згаданих вище 5 суден, тимчасовим коридором до цього скористалися ще 4 балкери і 1 контейнеровоз, які застрягли в українських портах з початку повномасштабної війни.

"Зміна військової динаміки в Чорному морі, коли Україна завдає ударів по військовим цілям і військово-морським об’єктам у Криму, а також відновлює контроль над покинутими морськими газовими та нафтовими платформами, також сприяли прагненню України прискорити експорт зерна морем", - зазначає CJC.

Нагадаємо, що для покриття військових ризиків для судновласників Україна створила гарантійний фонд, виділивши з бюджету 20 млрд грн. Однак розроблений Кабміном порядок страхових відшкодувань не поширювався на покриття ризиків вантажів. Тому наразі ведеться робота над доопрацюванням механізму страхування.

Читайте також Військові ризики і не тільки. П’ять питань про морське страхування в Чорному морі