Рада ЄС затвердила закон про ініціативу FuelEU maritime, спрямовану на скорочення вуглецевого сліду морського сектора за рахунок поновлюваних та низьковуглецевих видів палива.

Про це пише ЦТС, посилаючись на Інтерфакс.

"Новий закон забезпечить правову визначеність для операторів суден і виробників палива і допоможе розпочати широкомасштабне виробництво стійкого морського палива, тим самим значною мірою виконавши наші кліматичні цілі на європейському та глобальному рівнях", - заявила Ракель Санчес Хіменес - міністр транспорту Іспанії, що головує в Раді ЄС.

Основна мета ініціативи FuelEU maritime, що є ключовою частиною кліматичного плану ЄС Fit for 55, що передбачає скорочення до 55% викидів парникових газів до 2030 року, полягає в тому, щоб збільшити попит на відновлювані та низьковуглецеві види палива та забезпечити їх постійне використання, а також скоротити викиди парникових газів у секторі судноплавства, забезпечуючи при цьому безперебійну роботу морського транспорту та уникаючи перекосів на внутрішньому ринку, пояснюють у Брюсселі.

"Нове законодавство спрямоване на те, щоб вивести морський транспорт на траєкторію кліматичних цілей ЄС на 2030 та 2050 роки та має відіграти фундаментальну роль у реалізації європейського закону про клімат", - йдеться у комюніке Ради ЄС.

Серед положень нового регламенту ЄС, зокрема, значаться "заходи щодо забезпечення того, щоб інтенсивність викидів парникових газів від палива, що використовується в судноплавному секторі, згодом поступово знижувалася, починаючи з 2% у 2025 році до 80% до 2050 року".