Міністр транспорту Туреччини Аділь Карайсмайлоглу оприлюднив план будівництва у перспективі другої ВШМ Стамбул-Анкара. Нова лінія скоротить час поїздки між політичною та економічною столицями країни до 1 години 30 хвилин порівняно з 4 годинами чинною ВШМ довжиною 533 км, побудованою у 2008-2014 роках.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Нова лінія залізниці завдовжки 344 км займе початок існуючої ВШМ Стамбул-Анкара в місті Адапазари, адміністративному центрі провінції Сакар'я, перетне гірський масив Болу в напрямку Наллихана та Анкари.

На лінії, спроектованій для руху поїздів зі швидкістю до 350 км/год, планується побудувати 52 тунелі сумарною довжиною 120 км та 19 мостових споруд довжиною 14 км.

Перший план створення прямої високошвидкісної лінії між портом Хайдарпаша на Босфорі та Анкарою з'явився в 1972 році.

Він передбачав спорудження лінії завдовжки 280 км між станціями Аріфія (Сакар'я) та Сінджан у провінції Анкара, що дозволило б скоротити відстань між Хайдарпашою та Анкарою.

Роботи щодо цього проекту розпочали, але до кінця не довели. І лише у 2005 році було укладено контракти щодо будівництва нині існуючої ВШМ, яка проходить через Ескішехір. Введення в експлуатацію першої ділянки відбулося через 4 роки.

Міністр транспорту підтвердив, що відкриття ВШМ Анкара-Сівас відбудеться 26 квітня 2023 року, що дозволить скоротити час поїздки між цими містами до 2 годин порівняно з 12 годинами за маршрутом через Кайсері. У плани уряду також входить створення агентства з регулювання та нагляду за залізницями з функціями підготовки персоналу і розробки стандартів безпеки.