В рамках ініціативи Digitale Schiene Deutschland (DSD), спрямованої на цифровізацію управління та забезпечення безпеки руху поїздів на залізницях Німеччини (DB), ведеться розробка механізму штучного інтелекту (ШІ) для пошуку рішень щодо оптимального планування графіка руху, підвищення пропускної спроможності залізничної мережі та мінімізації запізнень поїздів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

У проекті з 2019 року беруть участь експерти зі штучного інтелекту оператора залізничної інфраструктури DB Netz та технологічної компанії InstaDeep.

За минулі роки сформовано основи застосування ШІ в системі автоматизованого диспетчерського управління пропускною спроможністю та перевізним процесом (CTMS - Capacity & Traffic Management System) та розроблено відповідний прототип.

Тепер DB Netz та InstaDeep підписали угоду про довгострокове (до 7 років) партнерство, мета якого полягає у створенні ядра ШІ системи CTMS з використанням методу глибинного навчання з підкріпленням (Deep Reinforcement Learning). При цьому ШІ навчається на імітаційній моделі реальної залізничної мережі, накопичуючи досвід розв'язання різних завдань - від стандартних, які відомі з поточної експлуатації, до штучно сформованих, які можуть виникнути в майбутньому за подальшого зростання інтенсивності руху поїздів.

Функціонал штучного інтелекту повинен охоплювати все коло завдань та можливих сценаріїв роботи системи CTMS, які потрібні для реалізації високоавтоматизованого режиму роботи залізниць.

Передбачається, що у поєднанні з іншими компонентами цільової моделі (такими як поїздоцентрична логіка забезпечення безпеки та бортові засоби розпізнавання навколишнього оточення) система зможе забезпечити планування та регулювання до 40 тис. рейсів повністю автоматизованих поїздів щодобово.

У листопаді 2022 року DB підписали угоду з компанією NVIDIA, яка передбачає співпрацю у створенні цифрових двійників та фотореалістичних моделей залізниць.