Після початку російського вторгнення в Україну експорт української залізної руди до регіону MENA припинився, а у 2021 році обсяг поставок становив 1,7 млн тонн.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Фактично російські військові кораблі блокують постачання залізорудної продукції із чорноморських портів України. Вітчизняні підприємства постачали до регіону MENA продукцію з високим вмістом заліза. Найбільше від таких перебоїв із поставками постраждав Алжир.

Війна також спричинила інші збої в ланцюжках поставак MENA. Країни Близького Сходу та Північної Африки не отримують український чавун, сортовий прокат. Знизився імпорт у регіон сталевих напівфабрикатів та плоского прокату з України. Наприклад, за 9 місяців 2022 року Катар втратив 129 тис. т сталевих напівфабрикатів з України.

До війни частка морського транспорту в експорті залізної руди становила 60%, чавуну та сталі - 80%. 

Експортери з українського гірничо-металургійного комплексу були змушені переспрямувати вантажопотоки до морських портів ЄС залізницею, проте там немає вільних потужностей для обробки всіх українських вантажів. Крім того, залізничні переходи в кордонах з європейськими країнами також не справляються зі збільшеними обсягами українських вантажів, тому залізничні вагони довго стоять у чергах на кордонах. У результаті середня відстань до порту відправки для українських експортерів збільшилася в п’ять разів, а вартість доставки до порту призначення - у середньому в 3-4 рази.

Блокування морських портів спричиняє значні втрати експорту чорної металургії України, щомісячний обсяг таких збитків становить 420 млн доларів.