Міністерство інфраструктури могло б дозволити курсування локомотивів перевізників з Євросоюзу до найближчих прикордонних станцій в середині України по європейській та широкій колії. Це б допомогло вирішити проблему дефіциту рухомого складу, а відтак сприяло б пришвидшенню перевезень.

Як пише ЦТС з посиланням на Rail.Insider, таку думку висловив представник компанії Freightliner в Україні Денис Орлов.

"Оскільки Україна є асоційованим членом ЄС, наш уряд має своїм рішенням дати можливість іноземним сертифікованим перевізникам, у яких є договори з "Укрзалізницею", їздити своїми сертифікованими тепловозами до найближчих станцій в Україні, зокрема, до Ковелю. Це допоможе вирішити проблему тягового рухомого складу, якого дуже мало в Україні. Окрім дефіциту локомотивів, у нас існують питання з паливом та запчастинами до них. Все це обмежує рух. Тим часом допуск європейських перевізників міг би зняти навантаження на українського національного перевізника", - відзначив Орлов, який вважає, що це питання мало б вирішити Міністерство інфраструктури.

Він додав, що є ризики щодо страхування працівників, що будуть їздити до України під час війни. "Іноземні страхові компанії беруться за це неохоче, тож одним із варіантів є залучення до роботи громадян України, що будуть застраховані за українськими законами. Є варіант, щоб ці локомотивні бригади проходили невелике навчання, наприклад, на прикордонних станціях в Польщі", - сказав представник Freightliner.

Раніше в ході конференції Іntermodal in Poland 2022 директор "Левада-Карго" (дочірньої компанії "Лемтранса") Володимир Деменко запропонував відкрити цілодобові пункти ветеринарного та фітосанітарного контролю на залізничних переходах між Україною і Польщею з достатньою кількістю персоналу. Крім того, на його переконання, потрібно впровадити цілодобову роботу польських локомотивів для здачі/прийому поїздів.