Задля цього ми заклали фундамент, створили основу для розвитку та реформ. Але вийшло навпаки. Наразі "Укрзалізниця" у критичному стані. Відчувається розгубленість, відсутність консолідованої позиції на рівні керівництва підприємства та міністерства. Новий менеджмент, на жаль, не зміг уникнути помилок, на яких вчились ми. Це стосується, наприклад, фінансового плану, але це окрема тема.

Ви знаєте, що ще у жовтні 2014 року була створено відкрита група FB "Центр реформ інфраструктури України". Сформований колектив професіоналів та експертів у різних галузях транспорту дав можливість створити у 2015 році громадську організацію "Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури" (ГО ВЦРТІ).

Значний час ми спостерігали, аналізували, обмінювались думками. Але критична ситуація в "Укрзалізниці" спонукає нас перейти до нового формату роботи: ми готові надавати менеджменту компанії реальну допомогу, розробляти реальні кроки, які дозволять стабілізувати ситуацію, та знову повернутись на ефективний шлях розвитку.

Під час зустрічі у ЕВА Войцех Балчун презентував програму збільшення тарифів на перевезення. З великим зацікавленням я також слухав виступи та коментарі заступників голови правління ПАТ "Українська залізниця" І.Васілевскі та М.Залєсного. Одразу відчутно, що не зважаючи на польську, команда Бальчуна говорить на мові професійних залізничників.

Я дякую за цю зустріч колегам з Польщі. Атмосфера діалогу існує. І це дуже добре. Нам вкрай необхідно узгодження дій щодо оздоровлення фінансового стану підприємства між багатьма міністерствами та відомствами . Для цього, ми вважаємо, потрібно об'єднати зусилля та створити антикризовий штаб при Міністерстві інфраструктури України або КМУ з залученням громадськості – фахівців, досвіду яких на даний час не вистачає для вирішення проблем "Укрзалізниці".

Під час заходу у ЕВА я передав керівнику "Укрзалізниці" перший підготовлений нашим Центром документ – "Проект плану першочергових антикризових заходів". Хочу ще раз підкреслити, робота експертної групи спрямована на допомогу у вирішенні проблем, а не на створення неконструктивної критики. Ми маємо надію, що підготовлені експертним середовищем документи прискорять проведення реформи залізничного транспорту, та мінімізують проблеми, які має галузь на даний час .

По темам, які обговорювались під час зустрічі у ЕВА, тарифам та фінансовому плану, більш детально напишу згодом. Тут є про що поговорити…