У Німеччині в рамках програми Digitalen Schiene Deutschland (DSD), що відповідає за цифровізацію залізниць Німеччини (DB), оголошено про завершення 4-річного проекту Sensors4Rail, мета якого полягала в розпізнаванні перешкод та інших об'єктів на шляху, а також у високоточному визначенні розташування поїзда.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Зібрані в ході реалізації проекту дані будуть використані для розробки специфікацій та перспективних систем розпізнавання перешкод та високоточного визначення розташування поїзда. Кінцева мета полягає у впровадженні безпілотних поїздів на магістральних залізницях.

Проект Sensors4Rail виконувався у два етапи. На першому етапі з 2019 по кінець 2021 року спільно з промисловими партнерами розроблялася бортова система та готувався поїзд, який отримав назву Santana. Результати першого етапу демонструвалися на Всесвітньому конгресі з інтелектуальних транспортних систем, що проходив восени 2021 року у Гамбурзі.

На другому етапі з січня 2022 по червень 2023 року поїзд та його обладнання були оптимізовані, після чого на п'яти лініях міської залізниці (S-Bahn) Гамбурга виконувались випробувальні поїздки загальною тривалістю понад 500 годин, під час яких зібрано 450 Тбайт даних. Були отримані цінні результати, що дозволяють оцінити ефективність функції розпізнавання перешкод та об'єктів інфраструктури за різними сценаріями, у різний час доби та за різних погодних умов.

Тепер створюється каталог сценаріїв, який буде включено до специфікації для серійних систем. Також детально оцінюються дані про абсолютне та відносне розташування поїзда, зібрані з різних джерел. Насамперед це стосується визначення місця поїзда в тунелях, де недоступна супутникова навігація.

Після завершення випробувань поїзд Santana був відправлений до берлінського району Шпандау на майданчик залізничного оператора HVLE, де відбулися заключні збори учасників проекту.