Національний пасажирський оператор США Amtrak розпочав реалізацію проекту реконструкції двох стволів тунелю East River у Нью-Йорку, оприлюднивши відповідний запит на надання комерційної пропозиції (RFQ) щодо проведення будівельних робіт.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Виконання всіх будівельних робіт у тунелі, який використовується не тільки Amtrak, а й приміськими пасажирськими операторами NJ Transit та Long Island Rail Road, дозволить покращити його основні експлуатаційні характеристики, у тому числі пов'язані з безпекою та надійністю, а також збільшити пропускну спроможність.

Підготовчі роботи вже ведуться на залізничній станції Саннісайд, а основне будівництво має розгорнутися на початку 2024 року. Завершити його планується у 2027 році.

Майбутній підрядник має демонтувати всі системи двох стволів тунелю, залишивши тільки бетонну обробку, і потім виконати в повному обсязі реконструкцію їх обладнання.

Amtrak розраховує на федеральне фінансування в рамках програми партнерства у сфері розвитку залізничних пасажирських перевезень (FSP-NEC), що діє в 2022/2023 фінансовому році. Відповідне рішення з боку Федеральної залізничної адміністрації (FRA) очікується восени 2023 року. Загальна вартість реконструкції тунелю оцінюється в 1,2 млрд доларів.

Тунель, який бере початок від східної частини станції Пенсільванського вокзалу, проходить під протокою Іст-Рівер і має вихід до західної сторони пасажирської станції Саннісайд, був введений в експлуатацію ще в 1910 році. Під час потужного тропічного циклону наприкінці жовтня 2012 року два з чотирьох його стволів були затоплені.

Тунель є важливою частиною найбільш завантаженої ділянки довжиною 16 км Північно-східного коридору, роботи з подвоєння пропускної спроможності якого ведуться в рамках програми Gateway, що охоплює також два такі великі проекти, як реконструкція тунелю під річкою Гудзон та реконструкція та розширення Пенсільванського вокзалу.