Асоціації Mofair, що представляє приватних пасажирських операторів, та Die Güterbahnen, що об'єднує приватних операторів вантажних перевезень, оприлюднили дослідження, в якому оцінюють стан конкуренції на ринку залізничних перевезень у Німеччині. На тлі помітного успіху приватних операторів у регіональних пасажирських та вантажних перевезеннях все очевидніша відсутність серйозної конкуренції у далеких сполученнях.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

У регіональних пасажирських сполученнях частка 16 приватних операторів у 2022 році зросла до 41,2%. Причому за рейтингами якісних показників вони випереджають оператора DB Regio, що входить до складу залізниць Німеччини.

У вантажних перевезеннях 15 приватних операторів досягли збільшення сумарної частки до 59%.

Щодо далеких пасажирських сполучень, ситуація мало змінилася з 2019 року, коли, за даними Федерального мережевого агентства Німеччини (BNetzA), частка нових операторів становила 4%.

Основною перешкодою для виходу приватних операторів на ринок пасажирських перевезень у далеких сполученнях є плата за доступ до інфраструктури - найвища в Європі.

За наведеними у дослідженні даними, для поїздів далекого прямування в Німеччині вона дорівнює 13,52 євро/км порівняно з 9,77 євро у Франції, 5,72 євро в Іспанії, 1,42 євро в Австрії, та 1,24 євро в Чехії.

Ще одна перешкода пов'язана з відсутністю чіткого механізму розподілу ниток графіка майбутнього національного тактового розкладу руху поїздів Deutschlandtakt.

DB Netz - оператор інфраструктури залізниць Німеччини переніс терміни підписання відповідних рамкових договорів з операторами з 2024 на 2028 рік.

Зокрема, ця обставина відштовхує потенційних інвесторів від вкладень у новий рухомий склад.