Біля берегів Єгипту неподалік від Суецького каналу з великою долею імовірності набирає обертів робота хабу по перевалці підсанкційної російської нафти.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Splash з посиланням на дані ізраїльської морської аналітичної компанії Windward.

Компанія зазначає, що у визначеному нею районі поблизу Суецького каналу у 2022 році були зафіксовані одиничні випадки перевалки "борт-борт" (STS). Цьогоріч цей показник зріс на 400%.

В Windward констатують, що в цьому районі помітно зросла кількість маніпуляцій з місцезнаходженням суден, що визначається глобальними навігаційними супутниковими системами.

"Оскільки увага ЗМІ була спрямована на центри ("сірої" перевалки. - ЦТС) біля Сеути та Сенегалу, здається, що діяльність там зменшилася. Обидва скоротилися на 70% порівняно з 2 кварталом", - зазначає Windward у своєму звіті про російський "тіньовий флот" за 3-й квартал 2023 року.

В компанії також звертають увагу на те, що кількість операцій по перевалці російської нафти з судна на судно зросла біля берегів Південної Кореї, Мерсіна (Туреччина) та Мальти - на 37%, 33% і 28% відповідно. Зазначається, що Мальта хоча і є державою-членом ЄС, але публічно намагалася виступати проти запровадження 11-го пакету санкцій, які спрямовані саме на операції STS.

Між тим, керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко ще в червні відзначав, що деякі танкери з російською нафтою заходять до портів ЄС напряму в обхід будь-яких обмежень, запроваджених Євросоюзом. Крім того, судна, чиї власники зареєстровані в ЄС, зокрема в Греції, продовжують брати активну участь в перевезеннях російської сирої нафти з Чорного моря.

"Про "тіньовий флот" - не звертайте уваги на слова. Це лише означає, що (крім США) поважні, потужні країни з величезними можливостями за весь цей час не створили органів контролю за дотриманням власних санкційних рішень... (і не тільки щодо нафти)", - прокоментував експерт.