Морський термінал Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК) в порту Новоросійськ (рф) на Чорному морі відвантажив з початку 2024 року і станом на 24 квітня 21,1 млн тонн нафти на 192 танкери.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Portnews з посиланням на директора консорціуму Н. Горбаня. Він також розповів, що з трьох виносних причальних пристроїв зараз працюють два, а один виведено з експлуатації для планового ремонту.

Зазначається, що транспортування нафти КТК в 2023 році збільшилося порівняно з 2022 роком на 8%, до 63,5 млн т. А в 2024 році через термінал у Новоросійську планують відвантажити 70 млн т нафти.

Термінал КТК на Чорному морі є основним маршрутом експорту казахстанської нафти - на неї припадає дві третини нафти, що експортуються через нього. Ще третину складає російська сировина.

Серед акціонерів консорціуму присутні транснаціональні корпорації, в тому числі і американські. Список акціонерів виглядає наступним чином: росія (24% в управлінні "Транснафти", 7% на балансі) - 31%, Казахстан (представлений "Казмунайгазом" - 19% і Kazakhstan Pipeline Ventures LLC - 1,75%) - 20,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company - 15%, LUKARCO B.V. - 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company - 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited - 7,5%, BG Overseas Holding Limited - 2%, Eni International N.A. NV. - 2% та Oryx Caspian Pipeline LLC - 1,75%.

Читайте також Як червоні лінії для України Вашингтон трансформує в зелене світло для Кремля

Як писав ЦТС, незважаючи на санкції і обмеження, запроваджені західними країнами, морські порти рф в 2023 році збільшили обсяги перевалки вантажів - цей показник збільшився на 5% порівняно з 2022 роком і склав 883,8 млн т.

Значна частка російського морського експорту припадає на нафту і нафтопродукти і дозволяє фінансувати загарбницьку війну, яку рф веде проти України. Приміром, з моменту запровадження механізму ЄС щодо обмеження цін на російську нафту, що перевозиться морем, у грудні 2022 року і до кінця лютого поточного року до портів та рейдових перевалок в країнах ЄС з російських портів Чорного моря було доставлено близько 11,4 млн т (або 82,9 млн барелів) російської сирої нафти. Ще 10,6 млн т росіяни направили з Чорного моря до ЄС у вигляді нафтопродуктів.

В першому кварталі 2024 року порт Новоросійськ збільшив обробку вантажів на 6%, до 43 млн т.

У зв’язку з цим в ЄС раніше вже анонсували, що 14-й пакет санкцій, імовірно, міститиме нові обмеження щодо росії у морському секторі.