Моніторинговою групою Інституту Чорноморських стратегічних досліджень у вересні 2023 року зафіксовано 30 випадків порушеннь ембарго ЄС на імпорт нафтопродуктів з росії (без сирої нафти) морським шляхом з Чорного моря. 

Як пише ЦТС, про це повідомив керівник Моніторингової групи Андрій Клименко.

Зокрема, зафіксовано 6 прямих рейсів з російських портів до портів країн ЄС та США.

"Решта 24 рейси стосувалися доставки нафтопродуктів на рейдову перевалку: 21 - в Лаконійській затоці біля узбережжя Греції; 3 - біля узбережжя Мальти", - зазначив Клименко.

Всього безпосередньо до портів країн ЄС та США в вересні 2023 року доставлено 197,858 тонн нафтопродуктів, на рейдові перевалки - 897,117 тонн.

"Разом на порушення ембарго до країн ЄС та США доставлено 1,094,975 тонн нафтопродуктів. І це рекорд з дати введення ембарго від 05.02.2023 року", - підкреслив він.

За словами Клименко, прямі рейси танкерів виконувались до портів: LAVRIO, PIRAEUS (Greece), MOTRIL (Spain), GHENT (Belgium), RIJEKA (Croatia), BALTIMORE (USA) - цей рейс ще продовжується, танкер має прибути 2023-10-14 10:00. Ці 6 прямих рейсів до портів країн ЄС та США виконали танкери, що належать компаніям з Греції, Італії, Японії, США та Туреччини.

"24 рейси на редову перевалку виконали танкери, що належать компаніям, що зареєстровані Греції - 3, ОАЕ (перереєстровані в ОАЕ російські компанії) - 3; Туреччині - 4; Індії - 5; Китаю - 1; а також компаніям, зареєстрованим в офшорних юрисдикціях - 8 (Seychelles - 2, Marshall Island - 5, Cook Islands - 1)", - додав керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень.

Клименко підкреслив, що на сьомому місяці дії ембарго ситуація з його дотриманням значно погіршилася. "1 млн тонн нафтопродуктів - це занадто. Це ще раз підтверджує, що в країнах, що ввели ембарго - не існує системи контроля", - підсумував він.

Нагадаємо, ЦТС писав, що керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко ще в червні відзначав, що деякі танкери з російською нафтою заходять до портів ЄС напряму в обхід будь-яких обмежень, запроваджених Євросоюзом. Крім того, судна, чиї власники зареєстровані в ЄС, зокрема в Греції, продовжують брати активну участь в перевезеннях російської сирої нафти з Чорного моря.

"Про "тіньовий флот" - не звертайте уваги на слова. Це лише означає, що (крім США) поважні, потужні країни з величезними можливостями за весь цей час не створили органів контролю за дотриманням власних санкційних рішень... (і не тільки щодо нафти)", - підкреслив тоді експерт.