Бельгія закликала країни ЄС заборонити перевантаження російського СПГ у європейських портах, оскільки це мало впливає на безпеку постачання в регіоні, але допомагає рф заробити сотні млн доларів від експорту.

Про це пише ЦТС з посиланням на Мontelnews.

Міністр енергетики Бельгії Тінне ван дер Стратен пропонує поетапне запровадження заборони на реекспорт зрідженого газу з росії, щоб "не підживлювати російський військовий бюджет". "З цією метою федеральний уряд виступає за поступове припинення реекспорту російського ЗПГ через європейські порти", - зазначила вона.

Раніше про можливість запровадження обмежень на постачання ЗПГ з рф до Європи говорили у Німеччині та Швеції. Такі заходи розглядаються у рамках 14-го пакету санкцій ЄС, який зараз перебуває на стадії попередньої підготовки.

Практика транзитних перевезень полягає в перекачуванні СПГ між двома суднами, і Бельгія відіграє ключову роль у таких операціях. За словами Ангелоса Куціса, співробітника з енергетичної політики неурядової організації Bond Beter Leefmilieu, через порт Зебрюгге було маршрутизовано майже 70% російських транзитних перевезень у минулому році.

Згідно з припущеннями аналітиків Інституту економіки енергетики та фінансового аналізу (IEEFA) на основі даних Kpler, через Зебрюгге здійснено перевезення 2 млрд кубометрів російського СПГ у першому кварталі, тоді як французький порт Монтуар-де-Бретань обробив 0,3 млрд кубометрів.

За оцінками неурядової організації, бельгійська інфраструктурна група Fluxys, яка керує хабом СПГ у Зебрюгге, де є резервуар для зберігання, призначений для перевалки російського СПГ, заробляє близько 50 млн євро на рік завдяки довгостроковому контракту з російською компанією "Ямал СПГ", термін дії якого закінчується у 2039 році.

Куціс додав, що податкові надходження для Кремля, пов'язані з обсягами, перевантаженими в бельгійському порту в 2023 році, могли скласти приблизно 500 млн євро.

Аналітик Центру досліджень енергетики та чистого повітря Пятрас Катінас зазначив, що російські доходи від перевалки у всіх західноєвропейських портах могли досягти понад 12 млрд євро у 2022-2023 роках.