В 2022 році через польські порти з України було транспортовано 33,9 млн тонн залізної руди, сталі та сільськогосподарської продукції. Але ці обсяги могли б бути значно більшими, якби не відсутність достатніх перевантажувальних потужностей як на кордоні, так і в портах, а також довоєнна орієнтація інфраструктури польських портів переважно на імпорт, ніж на експорт.  

Як пише ЦТС про це йдеться в публікації видання Rynek infrastruktury. Польські журналісти, посилаючись на пресреліз "Метінвесту", повідомляють, що українській компанії навіть довелося транспортувати до країни власне портове обладнання, аби забезпечити перевалку своєї продукції.

"Ми маємо багато зробити разом з нашими польськими партнерами в портах і на польських залізницях, щоб зробити логістичний маршрут більш прозорим, доступним і вигідним для обох сторін. Минулого року було так, що нам навіть довелося демонтувати деяке обладнання з українських чорноморських портів і транспортувати його до польських портів, щоб організувати обробку вантажів", - цитує видання гендиректора Групи "Метінвест" Юрія Риженкова.

"Водночас завдяки нашій руді польським портам у 2022 році вдалося збільшити експорт руди та металів на понад 100 відсотків. Проте Польща могла б отримати ще 70 млн т експорту на рік, який українські порти втратили через війну, якби підготовка польських портів була кращою", - додав топ-менеджер.

Він також нагадав про проблеми, пов’язані з залізничними перевезеннями територією Польщі. "Ми стикаємося з багатьма викликами, пов’язаними з організацією логістичного ланцюга. Є проблеми з плануванням, прозорістю розподілу між різними відправниками, наприклад", - відзначив Риженков.

Повідомляється, що, якщо в 2021 році залізницею Польщі було перевезено 1,1 млн т продукції "Метінвесту", то в 2022 році цей показник сягнув 3 млн т. Це була як сировина, так і готова продукція.

Читайте також "Інтерпайп" налагодив експорт продукції через порти Румунії, Польщі та Адріатичного моря