В "Метінвест" розповіли про проблеми з транспортуванням товарів через польсько-український кордон та труднощі з перевалкою в портах.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію компанії.

"Польсько-українська угода передбачає, що шість поїздів на день зі сталлю і рудою мають проходити широкою колією на пункті пропуску "Медика". Насправді пропускають три-чотири, оскільки польська прикордонна та залізнична адміністрації надають пріоритет іншому транспорту. Тому ми часто змушені довго чекати на кордоні, що збільшує наші витрати. За кожну годину простою нам доводиться сплачувати 1,9 швейцарських франків за комерційний вагон", - зазначила керівниця відділу логістики Metinvest Polska Юлія Мєзєнцева.

Вона додала, що у 2022 році часто доводилося чекати на під'їзних коліях, але зараз компанія PKP PLK значно покращила пропускну здатність шляхів, що ведуть до портів.

В'їзд до терміналів майже безпроблемний, але є труднощі з перевалкою. "Сипучі вантажі, такі як залізна руда та вугілля, перевантажуються набагато швидше, ніж металопродукція. Перевалка в польських портах проходить учетверо повільніше, ніж на чорноморських терміналах", - відзначає керівниця відділу логістики Metinvest Polska.

За її словами, однією з причин може бути брак персоналу в терміналах.

Мєзєнцева також звертає увагу на те, що польські митні правила не враховують зміни ваги сипучих вантажів під час транзиту. Проте вони можуть виникнути, наприклад, унаслідок погодних умов. Тому працівники компаній, що займаються перевезеннями та перевалкою, змушені витрачати багато часу під час перевірок, пояснюючи, що вугілля або руда можуть важити трохи більше за дощової погоди. Також можуть виникнути так звані природні втрати під час транспортування.

"Залізничні правила допускають певний відсоток псування для різних груп товарів. Натомість митні правила не допускають жодних втрат, що підлягають індивідуальній перевірці службою. Для нас це означає чималі збитки", - підкреслює вона.

В компанії зазначають, що зацікавлені в побудові довгострокових бізнес-відносин на польському ринку. "Ми говоримо про виклики, але водночас готові напрацьовувати рішення разом із польською стороною. Ми хочемо спрощення процедур і транспортування", - додає керівниця відділу логістики Metinvest Polska.

ЦТС писав, що "Метінвест" в 2023 році збільшив обсяги продукції, яку направив до Польщі, на 16% порівняно з 2022 роком. Через польські порти та залізниці ми загалом компанією було перевезено 1,9 млн т вантажів. Із зазначеного обсягу близько 1,3 млн т склала металопродукція, 378 тис. т - залізна руда, 237 тис. т - коксівне вугілля.

З усього обсягу продукції, доставленої з України до Польщі, 939 тис. т було експортовано до інших країн через польські порти. Частину продукції далі везли з Польщі залізницею або вантажівками до Німеччини, Чехії, Італії, Словаччини та ін.

Нагадаємо, у 2022 році "Метінвест" встановив власне портове обладнання в Польщі, аби налагодити перевалку.