В ніч на 15 серпня в ході масованого ракетного удару по Україні російські війська поцілили в одне з промислових підприємств Луцька. Ним виявився завод шведської компанії SKF, що виготовляє підшипники.

Як пише ЦТС, інформацію про удар по підприємству та загибель трьох його працівників підтвердили в головному офісі SKF у Гетеборзі.

Голова профспілкової ради SKF Кеннет Карлссон зауважив, що в Україні на компанію працює близько 1100 осіб, переважна більшість з яких - на підприємстві в Луцьку, де виготовляються конічні роликові підшипники, перш за все для важких цивільних промислових автомобілів.

Відзначимо, що SKF відігравала раніше помітну роль для транспортної галузі країни-агресора. Зокрема, підшипники компанії використовуються в портових кранах-маніпуляторах. Після початку війни рф проти України і виходу шведської компанії з російського ринку, такі підшипники стали однією з дефіцитних позицій, яких потребують стивідори рф.

Але найбільш затребуваною продукція SKF була в вагонобудівній галузі країни-агресора. Разом з американськими Timken та Amsted Rail, шведська компанія до початку повномасштабної війни були ключовими постачальниками касетних підшипників, які використовуються росіянами для виробництва інноваційних вагонів підвищеної вантажопідйомності.

Після того, як у травні 2022 року російські заводи, якими раніше володіли іноземні компанії, повністю припинили постачати касетні підшипники, в рф ця продукція не випускалася. Через це станом на кінець серпня минулого року простоювало близько 7,5 тис. вантажних вагонів, а вже в жовтні російські оператори констатували, що простоюють близько 10 тис. вагонів.

До того ж вагонобудівні підприємства рф через дефіцит касетних підшипників змушені були відмовитися від виробництва інноваційних вагонів з підвищеною місткістю, та повернутися до виготовлення типових моделей.

Щоб вивести вагони з простою та відновити виробництво, в рф планували почати закупівлю відповідної китайської продукції.