За підсумками 2022 року, з огляду на війну росії в Україні та західні антивоєнні санкції, в рф відбулися зміни на ринку оперування вагонами. Так, найбільші залізничні оператори скоротили свою долю на ринку, а комерційні компанії почали відмовлятися від використання рухомого складу, який задіяний в військових перевезеннях.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Комерсант.

Зокрема, відзначається, що частка десяти найбільших операторів рухомого складу на ринку в 2022 році скоротилася на 2,6%, до 52,2%, а частка трьох найбільших - на 2%, до 21,7%.

Найбільші оператори країни-агресора тепер зосередилися на спеціалізованих сегментах рухомого складу. Зокрема, три найбільших оператори, викупили з оренди парк нафтоналивних цистерн. Стає все менше універсальних операторів.

Зазначається, що, якщо до початку вторгнення в Україну, прогнозувалося, що битимуть рекорди закупівлі фітингових платформ, то тепер плани операторів змінилися і найбільшою популярністю користуються напіввагони, криті вагони, цистерни і хоппери.

Це обумовлено тим, що платформи і малокубові криті вагони найчастіше використовуються в військових перевезеннях. Отже, комерційні оператори намагаються уникнути залучення свого рухомого складу до військової логістики.

В кінці минулого року ЦТС писав, що в росії активно використовують рухомий склад приватних вагонних операторів для перевезень військової техніки та інших вантажів військового призначення. Для спеціальних перевезень найчастіше залучаються універсальні платформи та криті вагони з об’ємом кузова до 120 куб. м. Через фінансові втрати великі оператори почали виходити з цього бізнесу.

Разом з тим повідомлялося, що "Російські залізниці" (РЖД) отримають бюджетне фінансування на закупівлю в 2023 році 4,5 тис. одиниць універсальних платформ, які використовуються, серед іншого, для перевезень колісної та гусеничної техніки, у тому числі військової.