У "Російських залізниць" (РЖД) виникли складнощі з ремонтами локомотивів. Через це в 2023 році більш ніж вдвічі зросла кількість вантажних поїздів відставлених від руху. Головна причина - нестача комплектуючих (в тому числі і імпортних) у сервісних підприємств.

Як повідомляє ЦТС, про це пише у своєму матеріалі Комерсант.

Зазначається, що в 2023 році кількість поїздів, відставлених від руху по причині "відсутність або очікування локомотива перевізника через недотримання парку локомотивів, що експлуатується, до встановленого плану за видами руху" зросла у 2,4 рази, до 42,6 тис.

При цьому, через відсутність або очікування локомотивних бригад було зафіксовано 3,7 тис. простоїв поїздів, що на 15,7% менше, ніж в 2022 році.

В самій РЖД говорять, що основними факторами, через які виникають проблеми з ремонтами тягового рухомого складу у сервісних підприємств, є дефіцит кадрів та нестача комплектуючих. Так, заступник гендиректора РЖД О. Шило говорив, що через системні проблеми у утриманні локомотивів з вини сервісних компаній на Східному полігоні не вдалося перевезти близько 2 млн т вантажів, "хоча проблеми з імпортозаміщенням та персоналом у підприємств цілком об'єктивні".

На думку головного редактора Rollingstock Agency Сергія Бєлова, причин проблем із сервісом кілька. По-перше, це значне зношування парку обладнання в ремонтних депо, яке накопичувалося десятиліттями. По-друге, значну частину парку становлять магістральні тепловози платформи ТЕ116/ТЕ116У, які виготовлялися в Луганську та містять значну частку компонентної бази, випущеної в Україні. Локомотиви сучасних російських серій також мають пристойну імпортну складову. На тлі ведення росією війни проти України та запроваджених у відповідь Заходом санкцій, тепер росіянам знадобилося створення аналогів, розвиток відповідних виробництв, відпрацювання нових вузлів, на що необхідні час і люди. Щодо останніх є найгостріший дефіцит.

При цьому аналітики сходяться на думці, що найближчим часом проблему нестачі комплектуючих для ремонту локомотивів у необхідних обсягах в рф вирішити не вдасться.

Нагадаємо, рік тому повідомлялося, що РЖД планувала в 2024 році почати отримувати перші локомотиви, виготовлені повністю з російських комплектуючих. Однак тоді спеціалісти говорили, що ця перспектива виглядає сумнівною, з огляду на відсутність власного виробництва деяких компонентів на підприємствах рф та низьку якість деталей, що імпортуються з Китаю.