Іспанський залізничний оператор Renfe Mercancías відправив до Польщі експериментальний потяг із 25 контейнерів з мішками big bags для перевезення 600 т кукурудзи альтернативним маршрутом в обхід українських морських портів.

Про це з посиланням на Інтерфакс-Україна повідомляє ЦТС.

Відповідний маршрут 9 серпня запустило Міністерство транспорту, мобільності та розвитку міст Іспанії як альтернативу та доповнення до морського транспорту в умовах російської військової агресії проти України.

Це пілотний рейс, за допомогою якого міністерство прагне продемонструвати технічну та економічну доцільність залізничних перевезень зерна залізницею з Лодзі (Польща) до Барселони (Іспанія).

За даними відомства, поїзд пройде шляхом Мадрид-Людвігсхафен-Дуйсбург-Лодзь-Холм, а зворотний шлях проляже маршрутом Холм-Лодзь-Дуйсбург-Барселона. Його протяжність становить приблизно 2400 км. Перевезення плануються між Україною та Іспанією з перевалкою товару в місті Холм, що за 25 км від кордону з Україною.

Іспанський мінтранс уточнив, що контейнери Renfe Mercancías прибудуть до Холму 22-28 серпня під завантаження українською кукурудзою, де будуть оброблені для подальшої передачі на термінал логістичного оператора Kombiverker у Лодзі. Перевезення між Лодзю та Холмом здійснить польський залізничний оператор DBP.

Після завантаження контейнерів поїзд поїде європейською колією з Лодзі до Барселони. Із зернового терміналу в Барселоні товар буде доставлений кінцевому покупцеві. Прибуття пілотної партії до Барселони заплановане на початок вересня.

"Перші етапи цього пілотного проекту збігаються з відкриттям (українських - Ред.) портів Чорного моря та морських зернових маршрутів під контролем Туреччини, тому пробна поїздка буде здійснена з 600 т кукурудзи, меншим обсягом, ніж спочатку було заплановано. При цьому важливо перевірити життєздатність залізничного рішення з боку Іспанії як підтримки морського транспорту України", - підсумували в іспанському Мінтрансі.

Пілотний проект, орієнтований на аналіз можливостей наземного транспорту як альтернативи морському експорту з України, здійснюватиметься у державно-приватній координації між представниками транспортних та сировинних галузей ЄС.

Читайте також Намагаємося збільшити кількість поїздів із зерном з України, - інтерв'ю з Австрійськими залізницями