Оператор залізничної інфраструктури Іспанії Adif та АТ "Укрзалізниця" розроблятимуть пілотний проєкт з використанням технології автоматичної системи зміни ширини колісних пар вантажного рухомого складу під різну колію для західних переходів.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АТ УЗ.

Відповідний меморандум підписано між "Укрзалізницею" та Adif.

"Одна з важливих задач інфраструктурної команди - вийти на стабільні показники експорту на рівні 2021 року. Вирішення технологічних питань щодо заміни колісних пар суттєво пожвавить товаро- та пасажирообіг з країнами ЄС", - зауважив віцепремʼєр-міністр з відновлення України Олександр Кубраков.

Технологія, раніше розроблена іспанськими залізничниками для переходу колії 1435-1668 мм, буде доопрацьована для автоматичної зміни ширини колісних пар рухомого складу між коліями шириною 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм. 

За словами голови правління АТ "Укрзалізниця" Євгена Лященко, наразі відпрацьовуються всі можливі технологічні рішення для створення безперервного логістичного процесу під час перевезення вантажів між Україною та країнами ЄС.

Він додав, що за наявності різних колій 1435 мм і 1668 мм іспанські залізничники тривалий час успішно використовують технологічні розробки, які дозволяють мінімізувати вплив перепадів колії і ми готові співпрацювати для розширення цієї технології на наш рухомий склад. Це системи автоматичної зміни ширини колій для пасажирського та вантажного рухомого складу.

"Реалізація такого завдання - досить складний технологічний проєкт, який потребує часу, але це набагато швидше і дешевше, ніж перебудувати на 1435 мм базову інфраструктуру. І це ще один з кроків інтеграції "Укрзалізниці" в європейську транспортну мережу", - повідомив голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко.

Також сторони домовилися разом працювати над залученням коштів Європейського Союзу для реалізації цього проєкту. 

Нагадаємо, ЦТС писав, що в липні 2023 року представники УЗ обговорювали з представниками уряду Іспанії та бізнесом країни впровадження в Україні системи змінної ширини колії.

В травні 2023 року представники "Укрзалізниці" під час міжнародної виставки Transport logistic 2023 у Мюнхені провели зустріч з керівництвом французької машинобудівної компанії Alstom, під час якої обговорили запровадження сучасних технологічних рішень для інтеграції вантажних залізничних перевезень в європейську систему. Зокрема, тоді йшлося про можливість інтеграції в Україні технологічної розробки іспанської компанії Tria - вагонних візків з розсувною системою для переходу з колії шириною 1435 мм на колію 1520 мм.