З огляду на поточну геополітичну ситуацію та санкції у відношенні до росії, що вплинуло на традиційні маршрути транзиту товарів між Китаєм та ЄС, Казахстан має розробити альтернативні маршрути доставки вантажів і диверсифікувати поставки.

Як передає ЦТС, про це на урядовому засіданні з питань логістики заявив президент Казахстану Касим-Жомарт Токаєв.

З цією метою, за словами Токаєва, має бути сформовано альтернативні залізничні маршрути. Зокрема, йдеться про реалізацію проектів Достик-Мойинти, Бахти-Аягоз, Мактаарал-Дарбаза, будівництво обвідної залізничної лінії в обхід Алмати.

Також Токаєв вважає за необхідне здійснити масштабну модернізацію національної залізничної компанії "Казакстан темір жоли".

"Можливо, настав час трансформувати КТЖ у національну транспортно-логістичну компанію. Це розширить мандат та завдання КТЖ, дозволить компанії більш комплексно вести роботу щодо розвитку транспортно-транзитного потенціалу країни", - заявив президент Казахстану.

Також він запропонував посилити роль казахстанських портів на Каспії: "Казахстан ніколи не був морською державою і тому не задіяв у повному обсязі можливості морських перевезень. Тепер інший час. Перед урядом я ставлю стратегічне завдання - трансформувати наші порти, перетворивши їх на один із провідних хабів Каспійського моря. Концептуально згоден, що потрібно зміцнити морський флот і створити контейнерний хаб у порту Актау".

Як вже писав ЦТС, в ході згаданого засідання Токаєв назвав важливим завданням диверсифікацію постачання нафти. У зв'язку з цим він доручив опрацювати оптимальний варіант реалізації Транскаспійського маршруту та збільшити потужності двох нафтопроводів.

Це стало реакцією на те, що росія в черовий раз призупинила роботу морського нафтового терміналу КТК у Новоросійську на узбережжі Чорного моря. Даний термінал є основним маршрутом експорту казахстанської нафти - на неї припадає 80% усіх обсягів, що прокачуються по нафтопроводу.