За рішенням Приморського суду Новоросійська (рф) на 30 діб призупинено роботу морського нафтового терміналу КТК ("Каспійський трубопровідний консорціум"). Приводом для призупинення назвали порушення, нібито виявлені "Ространснадзором".

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс, позивач в особі згаданого російського органу нагляду вимагав призупинення роботи підприємства на 90 діб, але суд наразі вирішив обмежитися 30 добами.

В КТК не коментують ситуацію, але будуть виконувати рішення суду, а також мають намір його оскаржити.

Відзначимо, що термінал КТК на Чорному морі є основним маршрутом експорту казахстанської нафти - на неї припадає 80% усіх обсягів, що прокачуються по нафтопроводу.

Трубопровід потужністю 67 млн т нафти на рік з'єднує нафтові родовища заходу Казахстану та російські на шельфі Каспію з морським терміналом у Новоросійську. Акціонери КТК: росія (24% в управлінні "Транснафти", 7% на балансі) - 31%, Казахстан (представлений "Казмунайгазом" - 19% і Kazakhstan Pipeline Ventures LLC - 1,75%) - 20,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company - 15%, LUKARCO B.V. - 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company - 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited - 7,5%, BG Overseas Holding Limited - 2%, Eni International N.A. NV. - 2% та Oryx Caspian Pipeline LLC - 1,75%.

Як пояснює керівник проекту у Інституті Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко, призупинення роботи морського терміналу є відповіддю росії на наміри керівництва Казахстану замінити на ринку ЄС російську нафту.

"рф передає черговий привіт Казахстану. І не тільки, ЄС також. Фактично це загроза втрати на європейському ринку 7-8 млн тонн нафти за місяць. Наслідки зрозумілі. Чому? Тому що президент Казахстану Токаєв провів телефонну розмову із головою Євроради Шарлем Мішелем і фактично натякнув, що Казахстан готовий замінити нафту з рф на ринку ЄС", - написав експерт в соцмережі.