"Укрзалізниця" відкоригувала граничні строки експлуатації 14 тис. приватних вантажних вагонів

Новини 327 переглядів
Facebook0 Twitter

Відповідне рішення було прийняте після оприлюднення змін до наказу № 647.

АТ "Укрзалізниця" відкоригувала граничні строки експлуатації 14,4 тис. вантажних вагонів приватної власності.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АТ УЗ.

Відповідне рішення було прийняте після оприлюднення змін до наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 647 "Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій…"

За даними Перевізника, зміни до Порядку відтермінують масове "списання" вантажних вагонів власності приватних компаній України на пізніші строки (з 2024-2028 рр. на 2030-2035 рр.).

"У інформаційних базах даних філії "Головний інформаційно-обчислювальний центр" АТ "Укрзалізниця" були відкориговані граничні строки експлуатації 14,4 тис. вантажних вагонів приватної власності відповідно до даних, які містяться у технічних рішеннях про продовження строку служби (експлуатації) вагонів, виданих спеціалізованими організаціями до набрання чинності Порядку, у яких дата закінчення продовженого терміну служби (експлуатації) вагона перевищує граничний строк експлуатації, встановлений Порядком", - йдеться в повідомленні АТ УЗ.

Нагадаємо, наказом №647 передбачено поетапне обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів та приведення його до нормативного, тобто напіввагонів - з 44 років до 22 років; зерновозів - з 45 років до 30 років.

ЦТС писав, що промислові вантажовідправники вважають, що в умовах війни про списання вагонів мова взагалі не повинна йти, або ж варто суттєво подовжити граничний термін експлуатації вагонів.

"Ці зміни ситуацію з примусовим списанням вагонів не вирішують і не вирішують тих проблем, з якими зіштовхнеться економіка України та цілі галузі у разі продовження дії Наказу. Адже до 2028 року буде ще додатково списано ~21 тис. робочого парку вантажних вагонів. А в поточній ситуації, в якій знаходиться країна, ми не маємо допустити дефіциту вагонів на ринку", - зазначав раніше генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Президент Об’єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков вважає, що в поточних умовах слід відмовитися від ідеї примусового списання вагонів за віком та встановити більші максимальні терміни експлуатації рухомого складу.

Під час повномасштабної війни українські підприємства перебувають у режимі виживання і для них масове оновлення рухомого складу після списання вагонів стане непідйомним фінансовим тягарем. Зараз бізнес дуже обмежений в можливостях залучення фінансування. Тож, з боку бізнеса він озвучив компромісний варіант вирішення проблеми: "Наша позиція в тому, щоб зробити документ таким, як задумувалося відпочатку. Рішення, яке є реалістичним, - це встановлення єдиного для всіх по-справжньому граничного строку на рівні 55-60 років, а експлуатація вагона в проміжку між нормативним та граничним терміном повинна здійснюватися через проходження процедур періодичних діагностик, планових ремонтів, контролю якості цих ремонтів з боку уповноважених структур".

Раніше ЦТС писав, що Єврокомісія опублікувала звіт від 2023 року, в якому досліджувався стан залізничного ринку ЄС. В документі говориться, що в ЄС більше 50% парку вантажних вагонів - старше 30 років. При цьому, вагони в діапазоні від 35 до 50 років є придатними за термінами експлуатації. В свою чергу, Федеральне міністерство транспорту та цифрової інфраструктури Німеччини вважає, що термін експлуатації вантажних вагонів може сягати 40-50 років. В деяких європейських країнах вагони вагон використовуються і до 60-70 років.

Наверх