В Адміністрації морських портів України навели дані щодо обсягів перевалки в портах Одеса, Південний та Чорноморськ в рамках роботи українського чорноморського коридору в період з вересня 2023 до кінця березня 2024 року.

Як пише ЦТС, з представленої інформації виходить, що найбільше вантажів обробили оператори порту Південний - 14,3 млн т. З них 5,7 млн т - зернові, 8,6 - інші вантажі (тобто, очевидно, руда та металопрокат). В рамках дії українського коридору з гавані вийшли 315 суден.

Варто зауважити, що в рамках коридору перше судно зайшло і вийшло з Південного 1 жовтня минулого року (до цього 1 вересня з порту вийшли два балкери з 228 тис. т чавуну і ЗРК, але вони знаходилися в порту від початку російського вторгнення).

Тобто понад 14 млн т вантажів стивідори порту перевалили за 6 місяців. Для порівняння, за 12 місяців дії Зернової ініціативи через порт було експортовано 10,4 млн т. А в 2021 році за рік оператори порту перевалили 53,5 млн т, тобто за півроку умовний довоєнний показник склав би понад 26 млн т. 

В порту Чорноморськ за останні 7 місяців перевантажили 11,4 млн т вантажів, з них 10,7 млн т - зернових, 0,7 млн т - інших. Завантажено і відправлено 442 судна. За рік Зернової ініціативи, для порівняння, оператори порту обробили 12,7 млн т.

На третьому місці порт Одеса з показником у 8,1 млн т вантажів за сім місяців в рамках роботи українського морського коридору. З них - 6,9 млн т - зерно, 1,2 млн т - інші вантажі. Відправлено 383 судна. За 12 місяців існування зернової ініціативи через порт відвантажили 9,7 млн т агропродукції.

432179391_718090553831425_476221234377707995_n

Як вже повідомлялося раніше, в цілому, за сім місяців роботи українського морського коридору цим маршрутом було експортовано 33,8 млн т вантажів. З цього обсягу 23,1 млн т - продукція АПК, решта - переважно вантажі підприємств гірничо-металургійного комплексу України. Це більше, ніж було експортовано за рік роботи Зернової ініціативи. За 7 місяців чорноморським коридором з трьох українських портів вийшло 1140 суден.

"Ми вийшли майже на довоєнні обсяги експорту з портів Великої Одеси, а також запровадили значно ефективніший логістичний шлях без участі держави-агресора, продовжуючи бути гарантом продовольчої безпеки світу. Це ще одна спільна перемога Держави, Об’єднаних Сил оборони та всієї морської інфраструктурної галузі", - зазначив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.