Механізм страхування перевезень зерна Unity Facility українським морським коридором, який діє з листопада 2023 року, з лютого 2024 року розширений на судна, які везуть не тільки зернові, а й будь-які інші вантажі, заявив партнер Oliver Wyman Кріспін Елісон.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

"Об’єднавши зусилля індустрії та влади, ми змогли створити механізм, де ціни набагато нижче половини від тих, що на звичайному комерційному ринку. Й тепер, в цьому місці, ми розширили цю можливість, додавши в неї перевезення всіх вантажів, а не тільки зерна", - сказав він на вебінарі про страхування політичних ризиків, організованому Американо-українською діловою радою (USUBC) і Міністерством торгівлі США.

За його словами, формально дія механізму починається з 1 березня 2024 року, але можливість страхування вантажів вже доступна й збільшує його втричі.

Еллісон нагадав, що після виходу росії з Чорноморської зернової ініціативи, страхові ставки зросли тільки за елементом військового ризику приблизно до 5%, що було абсолютно непідйомно і призвело до припинення судноплавства в липні-серпні.

Механізм Unity Facility дає змогу страхувати приблизно 1000 суден на рік з максимальною страховою вартістю 50 млн доларів для кожного судна, що забезпечує експорт близько 30 млн тонн зерна. Доступ до фонду відшкодування здійснюється через акредитив в українських банках і DZ Bank.

Згідно з матеріалами Еллісона, розглядається паралельний механізм для покриття вантажів, підтримуваний фінансуванням ЄБРР для уряду України.

Експерт підкреслив, що відносно невеликий обсяг страхового капіталу дав змогу експортувати товари на суму близько 20 млрд доларів, і його оцінка становить 6-8% ВВП України.

Нагадаємо, ЦТС писав, що в листопаді 2023 року Україна і пул британських страхових компаній утворили механізм, який зробить тимчасовий чорноморський коридор доступнішим для експортерів.

"За результатами домовленостей президента України Володимира Зеленського та прем'єр-міністра Великої Британії Ріші Сунака Україна спільно з пулом британських страхових компаній утворила спеціальний механізм. Він дозволить зробити знижку на вартість страхування від воєнних ризиків для експортерів усієї продукції з України. Це зробить чорноморський коридор доступнішим для більш широкого кола експортерів", - зазначив тоді прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр підкреслив, що Кабмін виділив кошти, які будуть гарантією покриття збитків у разі їх настання. До механізму залучене Експортно-кредитне агентство, "Укргазбанк", "Укрексімбанк" і пул з 14 страхувальників.

Раніше ЦТС писав, що при підготовці проекту держбюджету на 2024 рік було зменшено фонд страхування цивільних суден, який був створений для заохочення судновласників направляти судна до українських чорноморських портів в умовах російської агресії. Якщо початково загальний обсяг компенсацій передбачався у розмірі до 20 млрд грн, то на 2024 рік по цій статті (принаймні, до першого читання) закладали лише 2 млрд грн.

Читайте також Військові ризики і не тільки. П’ять питань про морське страхування в Чорному морі