У Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України розповіли про ситуацію на вантажних пунктах пропуску на кордоні з Польщею, пише ЦТС.

"Працюємо з польськими колегами для недопущення поновлення блокади кордону перевізниками. До 1 березня Міністерство інфраструктури Польщі має домовленості з протестувальниками. Щоб блокада не відновилась після цієї дати - спільно ведемо предметну роботу", - зазначив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.

За його словами, на сьогодні ситуація на кордоні наступна: онлайн-черги, що сягали кількох тижнів - тепер рахуються у кілька днів, десь їх взагалі немає. Проте не всі розблоковані пункти пропуску працюють на повну потужність.

"Рава-Руська - Гребенне" та "Краківець-Корчова" не дотягують і до 50% виконання меморандуму. А це ключове для того, щоб черг не було взагалі. "Ягодин-Дорогуськ" не просто відновив пропускну здатність, а покращив навіть ті показники, що були ще до блокади. Найбільша проблема зараз - ветеринарна та фітосанітарна черги. Це товари, переважно агропродукція, для якої Польща запровадила окремий контроль. Час очікування в онлайні на перетин кордону для таких вантажівок може сягати 20 днів", - підкреслив Деркач. 

Він додав, що на пункті пропуску "Нижанковичі-Мальховіце" після запуску пілоту без реєстрації в єЧерзі зменшилась кількість вантажівок, що щоденно перетинають кордон. Раніше це було близько 150 порожніх, зараз - 70-80. Водії обирають інші пункти пропуску - там, де діє єЧерга.

"Для економіки ж важливо використовувати кожен пункт пропуску на повну потужність. Головне: на пункти пропуску для завантажених мають їхати вантажі, а не порожні. Звичайно, на зменшення всіх черг впливає також сезонність - тобто зменшення вантажопотоку загалом. Наступного тижня будемо спільно працювати на кордоні, щоб знайти шляхи для покращення показників перетину кордону, а головне - мінімізації будь-яких черг", - підсумував посадовець.