Грецькі компанії відмовляються від торгівлі сирою російською нафтою після посилення санкцій США, спрямованих проти судноплавних компаній.

Про це пише ЦТС з посиланням на Bloomberg.

Кількість танкерів, що належать Греції та перевозять російську нафту, у січні скоротилася до восьми. Це менше, ніж понад 40 у травні і близько 20 протягом більшої частини другої половини минулого року.

Це сталося після того, як Казначейство США попросило західних власників танкерів дати пояснення щодо дотримання цінового ліміту G7 на російську нафту в розмірі 60 доларів за барель. Представники двох афінських компаній незабаром після цього заявили, що діяли обережно, оцінюючи ситуацію.

Судна, що належать Греції, повністю вийшли з торгівлі російською нафтою, яку завантажують на тихоокеанських терміналах країни і доставляють покупцям до Китаю та Індії.

Втрата грецького флоту чинитиме ще більший тиск на російські танкери і "тіньовий флот" суден, який збільшився від вторгнення в Україну.

З втратою європейського ринку, на який припадало майже всі 1,6 млн барелів сирої нафти, що постачалася на день з російських портів у Балтиці, Чорному морі та Арктиці, рф була змушена покладатися майже винятково на покупців у Китаї й Індії та, меншою мірою, Туреччині. Це вимагає тривалішої доставки та більшої кількості суден.

Доставка ускладнилася нападами хуситів у Ємені на судна в південній частині Червоного моря та Аденській затоці. Щонайменше один танкер з російською нафтою був пошкоджений, попри запевнення хуситів у тому, що російські та китайські судна у безпеці.

Раніше повідомлялося, що з початку 2023 року і станом на середину грудня країна-агресор експортувала близько 250 млн т сирої нафти, що на 7% більше показника 2021 року. Цього росіянам вдалося досягти, зокрема, завдяки історичному максимуму в торгівлі з Китаєм.

Щодо Індії, то вона стала одним з великих ринків, на який країна-агресор переорієнтовує свій експорт. Після початку російського вторгнення в Україну Індія значно збільшила імпорт російської нафти, яка стала небажаною для західних країн. Її частка на індійському ринку станом на літо 2023 року збільшилася до рекордного високого рівня - 23% (до війни цей показник становив лише 2%).

При цьому, нафтопродукти, виготовлені з російської нафти в Індії, потім експортуються до ЄС. Так, повідомлялося, що у першому півріччі 2023 року Німеччина збільшила в 12 разів імпорт нафтопродуктів з Індії. Імпорт з Індії в основному складався з газойлів, які використовуються для виробництва дизельного або пічного палива. Індія виробляє ці газойлі з сирої нафти, яку країна закуповує у великих кількостях у росії.

Ще одним з лідерів по закупівлі російської нафти є Туреччина. Як і Індія, ця країна переробляє сировину з рф і далі здійснює експорт у вигляді нафтопродуктів.