Рада директорів латвійського залізничного перевізника AS Pasazieru vilciens вирішила піти у відставку через кризу в галузі пасажироперевезень, зумовлену технічними проблемами при експлуатації нових електропоїздів виробництва чеського заводу Skoda Vagonka та зношеністю інфраструктури, повідомила керівник відділу комунікації та маркетингу PV Сігіта Шведе з посиланням на голову ради Сандіса Штейнса, пише ЦТС.

За словами Штейнса, відповідальність за кризу, спричинену проблемами з експлуатацією нових електропоїздів, виходить за межі повноважень ради PV. У заяві про відставку ради Штейнс вказує на те, що протягом тривалого часу без уваги залишалася залізнична інфраструктура, за яку відповідає залізничний оператор Latvijas dzelzcels, - електромережі, рейкові колії та перони, не пристосовані для використання нових електропоїздів. Штейнс також зазначив, що не працює система оповіщення пасажирів на станціях.

За словами Штейнса, тільки за перші три тижні січня у нових електропоїздах виявили 26 дефектів, через які їх подальша експлуатація неприпустима. При цьому перед запуском електропоїздів їхню відповідність вимогам підтвердив сертифікуючий орган.

"Навіть після повторних запитів не було виділено фінансування на оновлення рухомого складу, тому в умовах кризи стає неможливим замінити дефектні поїзди для забезпечення виконання функцій пасажирських перевезень у встановленому обсязі. Значна частина - майже половина рухомого складу, як і раніше, майже 50-річної давності", - зазначив Штейнс.

Міністр сполучення Каспар Брішкенс доручив організувати повний зовнішній аудит, щоб оцінити процес закупівлі нових пасажирських електропоїздів. Міністр хоче, щоб було проведено оцінку процесу підготовки технічної специфікації, приймання поїздів, початку експлуатації та відповідальність залучених осіб.

До ради PV також входять Інта Лієпа та Імант Паеглітіс. Штейнс обіймає посаду голови ради з 30 грудня 2016 року, тоді ж на посаді була затверджена Лієпа, а Паеглітіс почав працювати у раді 25 квітня минулого року.

Pasazieru vilciens розпочало пасажирські перевезення новими електропоїздами Skoda Vagonka наприкінці 2023 року. До цього потяги тривалий час тестувалися та проходили випробування на залізниці у Латвії.

Незважаючи на це, при їх експлуатації регулярно виникають різні неполадки. Так, повідомило підприємство, у четвер з технічних причин скасовано два поїзди на лінії Рига-Айзкраукле.

В.о. держсекретаря міністерства повідомлення Лігіта Ауструпе повідомила, що у четвер може бути призначена тимчасова рада Pasazieru vilciens. При цьому Ауструпе підкреслила, що відповідальність за ситуацію, що склалася, лежить не тільки на раді PV.

Відповідаючи на запитання, чи оцінюватиметься й відповідальність Latvijas dzelzcels, вона сказала, що буде розглянута модель зміцнення співпраці між LDz, автотранспортною дирекцією та Мінсполучення, оскільки в даному випадку рішення не може бути знайдено лише одним підприємством Pasazieru vilciens.

Škoda виграла конкурс на постачання електропоїздів до Латвії в 2019 році. Сума контракту склала 242 млн євро.

Нагадаємо, перші електропоїзди будівництва Škoda почали курсування у Латвії у грудні 2023 року - зі станції Рига-Пасажирська вирушив електропоїзд серії 16Ev, виготовлений за контрактом, підписаним влітку 2019 року. Це мало статися раніше, але, за словами виробника рухомого складу, на терміни постачань поїздів вплинула російська агресія проти України.

Постачання всіх 32 поїздів мало завершитися в середині 2024 року, хоча спочатку вона була запланована на кінець 2023 року.