Депутати Європарламенту погодили оновлені керівні принципи для Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) задля прискорення реалізації великомасштабних проектів до 2030 року.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Керівні принципи є планом створення мережі залізниць і автомобільних доріг, внутрішніх водних шляхів і каботажних морських шляхів, сполучених через порти і термінали по всій території Європейського союзу. TEN-T охоплює у тому числі такі проекти, як Rail Baltica, що з'єднує Гельсінкі та Варшаву, тунель Бреннер, що зв'язує Австрію та Італію, та високошвидкісну залізничну лінію Лісабон-Мадрид.

Згідно з документом, ЄС бере на себе зобов'язання завершити великі проекти транспортної інфраструктури на основі базової мережі TEN-T до кінця 2030 року та комплексної мережі до кінця 2050 року. Щоб прискорити реалізацію проектів, учасники переговорів погодили проміжний термін - 2040 рік.

Також депутати Європарламенту приділили увагу розвитку інтермодальних перевезень, які здійснюються в основному залізницею, внутрішніми водними шляхами або каботажним судноплавством. Розвитку інтермодальних перевезень сприятимуть електрифікація залізниці в основній мережі TEN-T. Крім того, залізниці ЄС мають перейти на європейський стандарт номінальної ширини колії (1435 мм) та до кінця 2040 року – на єдину систему управління рухом.

Також депутати Європарламенту щоб забезпечити безперешкодне перекидання військ та військової техніки, переконали уряди країн ЄС враховувати військові потреби (вага чи габарити військового транспорту) під час будівництва чи модернізації інфраструктури, що перетинається з військовою транспортною мережею.

Протягом одного року після набуття чинності новими правилами Комісія повинна буде в короткий термін провести дослідження з питань великомасштабних переміщень по всьому ЄС, щоб полегшити планування військової мобільності.

В угоді також зазначається, що ЄС скорочує проекти в галузі транспортної інфраструктури з росією та білоруссю і натомість зміцнює транспортні зв'язки з Україною та Молдовою.

Для зниження ризику безпеки, пов'язаного з участю підприємств, що не входять до ЄС, у великих проектах TEN-T, держави-члени повинні інформувати Європейську комісію про заходи, вжиті для зниження такого ризику, йдеться у документі.