В Польщі вважають, що будівництво залізниці шириною 1520 мм з України до Гданська загрожуватиме безпеці країни.

Як пише ЦТС, про це повідомив Latifundist.

У 2022-23 роках Міністерство інфраструктури Польщі неодноразово отримувало такого роду пропозиції від української сторони.

"Ці пропозиції надійшли, серед інших, під час польсько-українських переговорів на рівні міністрів та заступників міністрів інфраструктури та в письмовій формі, включно з виступами українських підприємців. З такою ж промовою виступила українська сторона, зокрема: до канцелярії прем’єр-міністра та Міністерства сільського господарства та розвитку сільських територій", - каже Анна Шуманська, речниця Міністерства інфраструктури Польщі.

У липні 2022 року було створено звіт, у якому обрано п’ять потенційних маршрутів для залізниці 1520 мм. Проте автори звернули увагу на багато загроз, серед яких: відсутність землі для будівництва такої лінії, відсутність відповідного рухомого складу та кваліфікованого персоналу для її експлуатації або можливі соціальні протести.

"Найголовнішою загрозою, однак, є негативний вплив ширококолійного сполучення з Гданськом на стратегію оборони країни", - додала Шуманська.

На думку міністерства, реалізація цього проєкту є недоцільною. Проте перевезення українського зерна польською залізничною мережею можна значно збільшити, наприклад, за допомогою українських вагонів-зерновозів на загальноєвропейських візках.

"Я повністю згоден із твердженням, що будівництво таких колій у Польщі було б загрозою для нашої оборонної стратегії", - каже Ярослав Крашевський, генерал у відставці, колишній начальник ракетно-артилерійських військ і директор Бюро національної безпеки.

Він вважає, що протягувати до кордонів НАТО колії стандарту росії та білорусі - дуже погана ідея. Він визнає, що залізницю можна прокласти через мости, віадуки чи тунелі, щоб у разі необхідності підірвати їх і запобігти транспорту.

"Проте ворожі країни та їхні служби зроблять усе, щоб убезпечити та захистити ці чутливі місця, щоб колії залишалися прохідними", - запевнив Крашевський.

Даріуш Шимвіча, перший віце-президент Польсько-української господарчої палати вважає, що оскільки Україна прагне приєднатися до Європейського Союзу, вона має адаптуватися до його стандартів, в тому числі й у сфері залізниці.

Нагадаємо, ЦТС писав, що Всеукраїнська аграрна рада разом з іншими учасниками Всеукраїнського аграрного форуму (ВАФ) звернулася до президента Польщі Анджея Дуди та прем’єр-міністра сусідньої країни Матеуша Моравецького щодо можливості прокладання залізниці стандарту 1520 мм територією Польщі. За задумом авторів звернення, така залізниця мала б з’єднати українську та литовську залізничні мережі, а також приєднати до них порт Гданськ.

В ВАР вважають, що такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва суміщеної колії чи будівництва окремої залізничної гілки, в залежності від висновків експертних організацій, що потребує відповідного фінансування.

Раніше згадана аграрна асоціація вже озвучувала представникам Сейму Литовської Республіки ідею будівництва на території Польщі залізниці стандарту 1520 мм протяжністю 300 км.