Єврокомісія ухвалила рішення звернутися до суду ЄС із позовом до Іспанії у зв'язку з невиконанням цієї країною умов коректного відображення у національному праві положень директиви 2012/34/EU щодо створення єдиного європейського залізничного простору.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Комісія вважає, що низка положень національного права Іспанії у сфері залізниць не відповідає положенням директиви.

Зокрема, не забезпечено незалежності адміністрації оператора залізничної інфраструктури Іспанії (ADIF) щодо встановлення плати за доступ до інфраструктури, управління залізничними підприємствами на основі комерційних принципів та коректна процедура розробки договорів з контрагентами.

Вперше вимоги Єврокомісії щодо виконання положень директиви 2012/34/EU були направлені Іспанії у 2018 році. У відповідь Іспанія повідомила, що частину вимог враховано у національних нормативних документах, за іншими робота продовжується. Однак Єврокомісія дотримувалася думки, що вимоги директиви були виконані некоректно. Іспанія ж наполягала у грудні 2022 року, що вже внесла до своєї нормативної бази додаткові корективи.

Після їхнього аналізу Єврокомісія продовжує вважати, що в іспанському законодавстві враховано не всі положення директиви, а тому має намір домогтися відповідного розгляду в суді ЄС.

Зокрема, хоча за законодавством Іспанії оператор ADIF отримав незалежність у питаннях встановлення плати за користування інфраструктурою операторами перевезень, збережено невизначений перехідний період, протягом якого відповідний параграф іспанського закону не діє, а ця плата розглядається де-факто як податкові надходження до бюджетів країни на 2024 та 2025 рр.

Крім того, члени рад директорів ADIF та національних операторів залізничних перевезень призначаються та знімаються мінтрансом Іспанії, що обмежує їхню незалежність від держави у прийнятті рішень про доступ до інфраструктури, встановлення плати за проїзд у пасажирських сполученнях та інших питаннях.