Україна готує технічно-економічне обґрунтування для створення перших платних автодоріг у Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській і Полтавській областях, повідомив голова Держагентства відновлення та розвитку інфраструкутри Мустафа Найєм на круглому столі "Транспорт, логістика та інфраструктура", що відбувся на полях Конференції з відновлення України (URC) у Лондоні.

Про це пише ЦТС, посилаючись на Інтерфакс-Україна.

"Наразі робимо ТЕО для Дніпропетровської, Київської, Львівської, Одеської та Полтавської областей. І це ТЕО зараз готується за рахунок бюджетних коштів. Загальна вартість проекту складе близько 6,5 млрд доларів. Ми почали працювати над ним ще до повномасштабного вторгнення. Цього поки що немає, але ми фактично зареєстрували законопроект, який дозволяє нам це зробити", - зазначив він.

За його словами, реалізацію проекту буде розпочато після появи партнерів, і вже зараз в участі зацікавлені компанії з Євросоюзу.

На круглому столі віцепрезидент Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у Європі, Латинській Америці та Карибському басейні Альфонсо Гарсіа Мора (Alfonso Garcia Mora) повідомив, що Міністерство відновлення, Агентство відновлення та IFC на полях конференції в Лондоні підписали меморандум про взаєморозуміння для розвитку системи платних доріг, що, на його думку, стане критично важливим аспектом. 

Нагадаємо, що в 2021 році Міністерство інфраструктури вело мову про можливість будівництва двох перших платних доріг в Україні. Мова тоді йшла про будівництво понад 200 км абсолютно нової дороги по маршруту Краковець-Львів-Броди-Рівне, а також траси Стрий-Мукачеве. Реалізацію першого зі гаданих проектів мали намір розпочати в 2022 році.

Також до повномасштабної війни розглядалася можливість передачі ділянок автомагістралей в управління приватним компаніям, починаючи з 2023 року. Співпраця на умовах державно-приватного партнерства передбачала, що ділянки доріг, які б обслуговували приватні фірми, залишалися безкоштовними для проїзду. Натомість, держава б компенсувала компаніям кошти за утримання і обслуговування доріг.

Мова йшла про ділянки доріг:

- М-29/М-04/М-18 Харків-Дніпро-Запоріжжя (276 км);

- М-03 Бориспіль-Полтава (292 км);

- М14 Херсон-Миколаїв (64 км);

- М-06 Київ-Житомир-Рівне (308 км);

- М-07/М-19 Ягодин-Ковель-Луцьк (146 км);

- М-04/Н-11 Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв (312 км).

Доповнено. ЦТС звернувся до Агентства відновлення з проханням прокоментувати, про які саме платні дороги заявив очільник відомства. Там відзначили, що мова йде про національну систему платних доріг для вантажівок вагою понад 12 т. 

Також у контексті державно-приватного партнерства мова йде про будівництво нової автомагістралі Краковець-Львів та тунелів у 6 областях (Дніпропетровська, Київська, Львівська, Львівська, Одеська, Полтавська), додали у відомстві.

Відзначимо, що ідея запровадження платних доріг для вантажного автотранспорту була озвучена в 2021 році. Тоді говорилося про можливість платного проїзду для вантажівок вагою понад 12 т на 12 тис. км існуючої мережі автодоріг або при в’їзді на окремі ділянки автомагістралей.