Російські експортери лігроїну - нафтопродукту, який використовується для виробництва пластмас та в нафтохімії, маркують його як бензин або відправляють з портів без зазначення кінцевого місця призначення, аби експорт тривав попри санкції.

Про це пише Економічна правда з посиланням на Bloomberg та дані аналітиків FGE і Kpler.

Зазначається, що в поточній ситуації чіткого ринку збуту для російського лігроїну немає, оскільки його основні покупці - Південна Корея і ЄС - після запроваджених санкцій не можуть отримувати його напряму. А Китай та Індія мають достатні внутрішні запаси цього нафтопродукту.

Тим не менше, у березні рф відвантажила близько 1,34 млн т лігроїну - майже стільки ж, як за аналогічний період попереднього року.

Як інформує Bloomberg, зараз російський бензин відправляється до сховищ в ОАЕ і Західній Африці, що раніше було рідкістю. "Це може бути лігроїн або, можливо, навіть бензин з великою кількістю лігроїна", - припускають аналітики.

Причина для такого змішування полягає у тому, що стеля цін на лігроїн значно нижча за стелю на дизельне пальне - 45 дол. проти 100 дол. за барель.

Це може свідчити про спроби приховати походження російської нафти, а також про складнощі з пошуком покупців.

Також, рф вдалася до "передокументування", або змішування власних нафтопродуктів з неросійськими у таких хабах, як Сінгапур та ОАЕ. Ця практика наразі не демонструє жодних ознак послаблення після запровадження санкцій.

За даними Kpler, обсяги нафти, що відвантажуються з росії і прямують до Сінгапуру, в березні майже в чотири рази збільшилися до 164 тис. т порівняно з минулим роком.

Читайте також Море санкцій в сухому залишку