Представники п'яти американських національних профспілок звернулися до Управління торгового представника США (USTR) з вимогою розпочати розслідування щодо КНР у зв'язку з домінуванням країни у таких секторах, як морське судноплавство, логістика та суднобудування.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

У петиції, складеній профспілками, йдеться, що політика та практика Китаю підривають чесну конкуренцію. Представники профспілок посилаються на розділ 301 Закону про торгівлю 1974 року.

Документ призначений для боротьби з несправедливою іноземною практикою, що впливає на торгівлю США. Зокрема, американські профспілки звинувачують Китай у проведенні політики, яка спотворює світові ринки та надає перевагу китайським компаніям; у наданні передових механізмів фінансування на користь китайської промисловості; у створенні мережі іноземних портів; використання програмного забезпечення, що дозволяє "вигідно використовувати отриману інформацію"; у контролі тарифів на перевезення вантажів та ін.

Заявники у своїй петиції скаржаться, що розвиток китайського суднобудування та зростання частки КНР на світовому ринку вплинули на спад у суднобудівній галузі США.

"Штучно знижуючи ціни, Китай ускладнює продаж американським компаніям, перешкоджає інвестиціям, виробництву та зайнятості в США. Як наслідок, скорочується кількість суден американського виробництва на внутрішньому та світовому ринках", - йдеться у листі.

Серед запропонованих заходів щодо боротьби з домінуванням КНР називаються запровадження плати за побудовані в Китаї судна, які заходять до портів США. Отримані кошти пропонується направити до спеціально створеного Фонду відродження комерційного суднобудування США.

У відповідь на петицію Торговий представник США посол Кетрін Тай ініціювала розслідування, під час якого зберуть коментарі громадськості та проведуть публічні слухання.

Як зазначає дослідницька компанія Linerlytica, контейнеровози, побудовані на китайських верфях, становлять лише 27% поточної потужності світового флоту порівняно з 50%, збудованими в Південній Кореї, і 10% - у Японії. При цьому на китайські верфі припадає 55% замовлень на контейнеровози.

Щодо суднобудівної галузі США, то з 2000 року на верфях країни було збудовано 15 контейнеровозів, які обслуговують внутрішніх перевізників. В даний час єдині контейнеровози, замовлені на верфях США, - це 3 судна по 3620 TEU. Вони будуть збудовані на верфі Philly Shipyard. Контракт на ці судна було укладено у листопаді 2022 року загальною вартістю 1 млрд доларів, що в 5 разів перевищує вартість порівнянних контейнеровозів, побудованих на азіатських верфях.