Україна не зможе за 2-3 роки добудувати на кордонах потужності для зберігання і перевалки аграрних вантажів, зокрема зерна, щоб забезпечити співставний з потенціалом морських портів експорт.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, про це заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

"За два роки всі, хто причетний до зернового бізнесу, побачили, що нам із вами вдалося досягти такої цифри, як експорт 1,1 млн тонн зернових і олійних залізницею. Це був наш рекорд у листопаді 2023 року. Після цього ми вантажили менше, ніж мільйон тонн. На сьогодні це близько 600 тис. тонн, які ми відвантажуємо через залізницю", - розповів він.

За словами Горбачьова, рекордний експорт автотранспортом упродовж місяця становить 600 тис. т.

За оцінкою президента УЗА, дві складові аграрного експорту України під час війни - залізниця та автотранспорт - у рекордні місяці забезпечували поставку 1,7 млн т зернових та олійних на світові ринки.

При цьому українські порти, без окупованих Бердянська та Маріуполя, а також не працюючих Миколаєва та Херсона, забезпечують експорт 7 млн т агротоварів на місяць.

Водночас експорт через Дунайські порти зі 100 тис. т на місяць агротоварів до війни зріс до 2,5 млн т, відзначив Горбачьов, припустивши, що цей показник можна ще збільшити на 500 тис. т.

"Однак це все одно не 7 млн тонн. Це все одно дорожчий фрахт і він залежність від сусідніх держав", - констатував він.

"Наша модель сільського господарства, яка існує на сьогоднішній момент, вона безальтернативно потребує портів… Ми експортуємо 7 млн тонн через три порти Великої Одеси: Південний, Одеса і Чорноморськ. А в Миколаєві 11 зернових терміналів. Ми легко додамо 2,5-3 млн тонн і зможемо відвантажувати стільки, скільки не вирощуємо", - говорить президент УЗА.

Нагадаємо, за останньою інформацією, українським чорноморським коридором з портів Великої Одеси експортовано понад 40 млн т вантажів, з них 26 млн т зерна, решта - переважно продукція українського ГМК.