За підсумками 2023 року світові верфі здали в експлуатацію 350 контейнеровозів сумарною місткістю 2,2 млн TEU, побивши рекорд 2015 року, коли було введено в експлуатацію 1,7 млн TEU. І цей рекорд може бути побитий 2024 року.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Утилізація вікових контейнеровозів у 2023 році була на відносно низькому рівні, і на цьому фоні постачання новобудов привели до збільшення провізних потужностей на 8%. "Це найбільше зростання з 2011 року", - зазначили в BIMCO (Baltic and International Maritime Council).

У 2023 році найбільше було здано в експлуатацію 15-тисячників - сумарно вони дали збільшення світового контейнерного флоту 1,3 млн TEU.

Постачання у цьому сегменті зросли на 28%. У 2024 році очікується постачання ще 83 контейнеровозів-15-тисячників. Таким чином, за останні 4 роки провізні потужності цього сегмента подвоїться.

За даними BIMCO, цього року всього планується здати в експлуатацію 478 контейнеровозів загальною місткістю 3,1 млн TEU, що перевищить рекорд 2023 року на 41%. Незважаючи на те, що прогнозується збільшення обсягів утилізації, місткість світового контейнерного флоту може до кінця року перевищити 30 млн TEU (зростання 10%).

"Очікується, що ринок морських контейнерних перевезень зростатиме повільно. Ми прогнозуємо, що це незначне зростання збільшить попит на провізні потужності у 2024 році на 3-4%, - зазначають у BIMCO. - У той же час, середня швидкість контейнеровозів знизилася з 14,3 вузлів у 2022 році до 13,9 вузлів у 2023 році та у 2024 році може знизитися ще. Це, у свою чергу, знизить ефективність флоту, і можливо доведеться задіяти 3-4% додаткових провізних потужностей, щоб забезпечити збільшення обсягів перевезень".

"У 2024 році дисбаланс між попитом та пропозицією збільшиться. Він ще більше посилиться у зв'язку із ситуацією в регіоні Червоного моря. Проте ще 3 млн TEU планується поставити у 2025-2026 році. І якщо темпи утилізації не збільшаться значно, ринкового балансу, швидше за все, буде досягнуто, коли ситуація в Червоному морі буде вирішена", - резюмують у BIMCO.