Чеський приватний залізничний оператор RegioJet планує з початку січня 2024 року запустити нічний рейс з Праги до Чопа через прикордонний пункт Чорна-над-Тісоу у Словаччині.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail Journal.

Нова лінія використовуватиме 37-кілометрову євроколію, яка пролягає від кордону до Чопа та далі до Мукачева в Україні.

Потяги відправлятимуться з головного залізничного вокзалу Праги о 21:38 і прибуватимуть у Чоп о 10:35, зворотно відправлятимуться з Чопа о 17:30 і прибуватимуть до Праги о 05:07.

Сполучення з Чопом спочатку здійснюватиметься поїздом із трьох вагонів, який вміщуватиме 140 пасажирів, 80 - у спальних місцях і 60 - у сидячих.

Між Прагою та Кошице у Словаччині щоденно курсуватиме потяг RegioJet  Прага-Кошице-Гуменне, максимальна довжина якого становить 18 вагонів.

Оскільки RegioJet не має ліцензії на роботу в Україні, нова послуга надаватиметься спільно з "Укрзалізницею", а RegioJet сплачуватиме плату за доступ до колії департаменту управління інфраструктурою УЗ. У розкладі на 2024 рік, який набуде чинності 10 грудня, планується забезпечити сполучення з поїздами УЗ у Чопі.

RegioJet також планує з’єднати Україну з іншими столицями в Центральній Європі залізницею з Відня до Чопа через Будапешт і прикордонний пункт Захонь в Угорщині. У поєднанні з УЗ сполучення з Берліном здійснюватиметься через прикордонний пункт у Перемишлі в Польщі, але це потребуватиме додаткових інвестицій у інфраструктуру та, бажано, розширення колії 1435 мм до Львова в Україні.

"Потрібні значні інвестиції для розміщення довших поїздів і обслуговування більшої кількості пасажирів на станції Мостиська II в Україні, подвоївши пропускну спроможність цього прикордонного переходу, який Regiojet розглядає як головні ворота в Україну та Київ", - йдеться в повідомленні.

До того часу берлінський поїзд курсуватиме зі зміною розкладу 10 грудня як нічний рейс із Перемишля до Ганновера.

Засновник, власник і генеральний директор RegioJet Радім Янчура зазначає, що компанія готова інвестувати в покращення залізничної інфраструктури України, включаючи електрифікацію колії 1435 мм від Чопа до Мукачева. Він також підкреслив необхідість колії 1435 мм на 22-кілометровій лінії від Чопа до Ужгорода, поблизу кордону зі Словаччиною, що важливо для RegioJet у обслуговуванні Угорщини.

Інвестиційні пропозиції RegioJet наразі розглядаються УЗ, проте процес розробки проекту в Україні йде повільно. У компанії також наголошують, що профінансують проект Чоп -Ужгород.

RegioJet не буде єдиним пасажирським оператором на маршрутах колії 1435 мм в Україну. Словацький національний оператор ZSSK здійснює рейси до Чопа та Мукачева двічі на день, а 8 пар поїздів Угорської державної залізниці (MÁV) курсують кожен день із Захоні до Чопа.

Зазначимо, що влітку RegioJet анонсував запуск поїзда від Кошице до Чопа. "Ми хочемо розширити наш діючий залізничний маршрут від Кошице до Чопа, а в перспективі - до Мукачева. А вже потім поєднати наш поїзд з поїздами "Укрзалізниці" і організувати перевезення до Івано-Франківська, Чернівців та інших міст на заході України", - повідомив тоді власник RegioJet Радим Янчура в інтерв'ю ЦТС. Він додав, що оскільки європейська колія доходить аж до Мукачева, є бажання запустити прямий нічний поїзд з Праги до Мукачева, аби люди могли сісти на поїзд увечері в Празі, а прокинутись вже у Мукачеві.