Місто Дніпро має намір здійснити реконструкцію більшої частини своєї трамвайної інфраструктури і активно шукає для цього фінансову підтримку з боку міжнародних інвесторів. Суму необхідних капіталовкладень місто оцінює у 378,2 млн євро.

Про це розповів заступник міського голови Дніпра Володимир Міллер на міжнародній конференції в рамках форуму Rebuild Ukraine, що проходив у Варшаві 14-15 листопада.

У виступі Володимир Міллер представив низку проектних концепцій відновлення та розвитку Дніпра, перша з яких - реконструкція ділянок трамвайних колій, повідомив ЦТС представник ГО "Vision Zero", який був присутній на заході.

Screenshot - 30_11_2023 , 12_53_20

Заступник мера Дніпра продемонстрував схему трамвайних колій на мапі міста, на якій червоним кольором позначено ділянки, що потребують реконструкції.

Screenshot - 30_11_2023 , 12_52_37

"Ось такий, на жаль, має вигляд наявна мережа трамвайних колій, яка забезпечує рух трамваїв та перевозить близько 30 млн пасажирів на рік. Немає сенсу купувати нові сучасні вагони, не маючи сучасного рейкового полотна, яке б задовольняло безпечний безшумний рух саме таких нових вагонів, і, найголовніше, не руйнувало б ці нові трамвайні вагони", - наголосив заступник міського голови Дніпра.

Згідно представленої ним концепції, місто має намір реконструювати 118,7 км трамвайних ліній, зокрема колії та контактну мережу, а також 7 тягових підстанцій. За попередніми підрахунками, вартість цих робіт складе 378,2 млн євро, а термін реалізації - 10 років.

Керівники міста вважають, такі інвестиції дозволять досягнути численних позитивних результатів, серед яких: зменшення кількості ДТП та поліпшення безпеки трамвайного руху; економія часу для пасажирів завдяки збільшенню швидкості руху трамваїв; зменшення експлуатаційних витрат завдяки відсутності аварійних ремонтів трамвайної колії, контактної мережі та кабельних ліній; покращення екологічної ситуації в місті; регулярність та надійність роботи трамвайних маршрутів та ін.

Відзначимо, що трамвайна система Дніпра складається з 172 км ліній з шириною колі 1524 мм.

Нагадаємо що в роках, що передували повномасштабному російському вторгненню, місто Дніпро було серед лідерів по кількості закупленого рухомого складу. Правда, мова йде про вживані трамваї. Зокрема, у 2020 році місто придбало 35 вживаних вагонів Tatra T4 у Лейпцига. В 2021 році у німецького міста було придбано ще 20 аналогічних трамваїв. У тому ж році не відбувся тендер на придбання Дніпром 18 нових трамваїв за 1,2 млрд грн.