До портів Великої Одеси тимчасовим чорноморським коридором, оголошеним Україною, починаючи з середині вересня зайшли вже понад 30 суден загальною місткістю близько 1,4 млн тонн.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Bloomberg з посиланням на дані Marine Traffic.

Зазначається, що цей обсяг аналогічний відправленому через зерновий коридор, підтримуваний ООН і Туреччиною, у перший місяць його роботи, проте лише третина обсягу експорту зерновим коридором, коли він працював найбільш ефективно.

Зараз судна, що йдуть у напрямку українських портів, намагаються підходити ближче до узбережжя країн-членів НАТО - Болгарії та Румунії, щоб зменшити ризики. Також деякі судна, що використовують новий маршрут, вимикають транспондери, коли досягають портів Чорного моря, свідчать дані відстеження суден.

Щонайменше дев'ять суден, які заходили в чорноморські порти України, були суднами типу Рanamax, які є одними з найбільших суден, які перевозять зерно у світі, що свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикнути відправити в Україну більші та цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.

Крім збіжжя, балкери також вивозили металл. Зерновий коридор ООН дозволяв відвантажувати лише зерно, продукти харчування та добрива.