Речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук в ході сьогоднішнього брифінгу в "Медіацентрі Україна - Укрінформ" заявив, що причиною інциденту з турецьким судном біля румунського узбережжя, який трапився 5 жовтня, не була протикорабельна міна.

"Тривають слідчі дії, що саме це був за інцидент, але однозначно це не була протикорабельна міна. Там стався якийсь інцидент. Причини його зараз розбирає румунська сторона. Там триває слідство, тому розголошувати ніяку інформацію (не можна). З нашого боку, єдине, що ми можемо визначити, 100% що це не була протикорабельна міна", - повторив Плетенчук.

Він зауважив, що рф може встановлювати міни ближче до своїх берегів, але про збільшення мінної небезпеки у Чорному морі наразі не йдеться.

Нагадаємо, минулого тижня повідомлялося, що неподалік від входу до Сулінського каналу судно Kafkametler нібито наскочило на міну та отримало незначні ушкодження. При цьому ніхто з членів екіпажу не постраждав. За три години судно змогло відновити самостійне плавання.

До того розвідка Великої Британії інформувала, що росія може встановити додаткові мінні загородження в Чорному морі, аби завадити судноплавству до українських портів.

Між тим, станом на 11 жовтня вже 19 суден скористалися новим тимчасовим чорноморським маршрутом, оголошеним Україною, на вихід з портів Великої Одеси. Також 20 суден пройшли цим коридором на вхід. Це свідчить про те, що ставка України на створення власного торговельного маршруту в Чорному морі без погодження з росією виправдалася, а міжнародні страхові компанії відновили покриття ризиків для суден, що працюють в цьому регіоні.

Всі судна, які прямують коридором до українських портів та з них, тепер відстежуються цілодобово, поки вони не покинуть зону підвищеного ризику, за допомогою технології Clearwater Dynamics