Держава і бізнес повинні працювати над перетворенням тимчасового коридору для морського експорту української продукції на постійний, вважає генеральний директор групи "Метінвест" Юрій Риженков.

Про це пише ЦТС, посилаючись на Інтерфакс-Україна.

За його словами, після виходу з українських портів перших суден із зерном і металом з'явився обережний оптимізм щодо можливості повноцінного відновлення експорту. Однак військово-політичне керівництво України та бізнес мають докласти додаткових зусиль, щоб тимчасовий коридор став повноцінним маршрутом.

"ЗСУ, ВМФ, ГУР і Мінвідновлення працювали над цими питаннями щонайменше вісім місяців. Але нам усім треба ще працювати над тим, щоб цей маршрут став таким, на який ми могли б розраховувати разом з аграріями", - сказав він.

Риженков наголосив, що відновлення морського експорту особливо важливе для гірничодобувного сегмента групи, оскільки неможливість вивозити залізорудну сировину (ЗРС) морем змусила компанію значно знизити завантаження ГЗК. Так, до повномасштабного вторгнення рф в Україну в Європу експортували менше за 10% ЗРС, основний обсяг експорту йшов морем до Китаю через порти Великої Одеси - Чорноморськ, Одеса і Південний.

"Сьогодні наші ГЗК завантажені на 35-40%. Комбінати наших колег працюють навіть із меншими показниками. І тут іншого виходу, ніж відкривати порти Великої Одеси, не існує", - підкреслив топменеджер.

Гендиректор також зазначив, що із втратою маріупольських меткомбінатів Україна втратила майже 50% українського виробництва та експорту металу.

Риженков додав, що загалом у країні працюють тільки чотири метпідприємства. Зокрема, меткомбінати "Метінвесту" - "Каметсталь" і "Запоріжсталь" зараз завантажені на 65-75% потужності. "Для нормальної роботи металургії необхідно завантажити комбінати більше ніж на 80%. Водночас весь експорт металу компанія повністю переорієнтувала на європейський ринок", - підсумував він.