Дубай є операційним хабом для тіньових поставок російської сирої нафти. Із тих танкерів так званого "тіньового флоту", які обходять санкції та обмеження цін на нафту, 41% зареєстровано в Об’єднаних Арабських Еміратах.

Як пише ЦТС з посиланням на Splash, про це говориться в останньому звіті Центру досліджень енергетики та чистого повітря (CREA), дослідницької організації, що базується в Гельсінкі.

Згідно з аналізом CREA, 12% танкерів "тіньового флоту" припадає на Індію, по 8% - на В’єтнам, Гонконг і Китай.

В звіті зауважують, що є "мало доказів того, що "тіньові" танкери становлять "флот", який координується зверху", проте зазначається, що "російська судноплавна компанія "Совкомфлот" контролює 30% діючих "тіньових" танкерів, тоді як решта управляється групою опортуністичних гравців".

У звіті також розглядається, скільки часу наразі потрібно танкерам з російською нафтою, щоб дістатися до місця призначення.

Так, у рік перед повномасштабною війною середній час доставки російської сирої нафти з портів Балтійського моря становив 13 днів. Після початку вторгнення цей термін збільшився до 40 днів, а з моменту введення санкцій (стеля ціни на нафту) середній час, необхідний для транспортування нафти з цих портів до глобальних пунктів призначення, становить 38 днів.

Щодо російських портів на Чорному морі, то перед повномасштабним вторгненням транспортування нафти звідти займало в середньому 15 днів. Після початку великої війни час збільшився до 30 днів, а з моменту набрання чинності санкціями - 25 днів.

На Далекому Сході росії все навпаки: середня тривалість доставки зменшилася з 20 до 14 днів.

CREA закликала до нових, суворіших санкцій, включаючи обмеження на продаж танкерів, які б могла придбати росія, її союзники та пов’язані трейдери, які б використовувалися для обходу цінового обмеження. Також організація пропонує заносити у чорний список за номерами ІМО судна, якими володіють або керують підсанкційні компанії.

"Особам/організаціям, причетним до порушення санкцій, необхідно відмовити в комерційних відносинах із країнами-союзниками України", - пропонує CREA. Організація закликає назавжди заборонити морські послуги для суден, які використовуються для транспортування російської сирої нафти без дотримання обмеження ціни. В звіті зауважують, що поточне обмеження на 90 днів, яке забороняє суднам користуватися морськими службами ЄС після порушення санкцій, є "надто слабкою".