У шведському порту Гетеборг, через який проходить понад 50% контейнерних потоків, у січні-червні 2023 року опрацьовано 446 тис. TEU, що на 3% більше у порівнянні з першим півріччям 2022 року, йдеться у звіті адміністрації порту, пише ЦТС.

Найбільший обсяг цих вантажів оброблено на контейнерному терміналі APM Terminals.

Приблизно 60% контейнерів, що перевозяться на термінали порту і назад, перевозяться залізницею. Проте роботи з технічного обслуговування залізничної інфраструктури Швеції у звітний період та обмежені можливості для додаткових поїздів негативно вплинули на обсяги. Ці чинники, поряд із зниженням імпортних вантажопотоків, призвели до зниження у січні-червні 2023 року на 9% залізничних перевезень до 234 тис. TEU.

Обробка імпортних автомобілів у порту Гетеборг у першому півріччі впала на 12% до 137 тис. одиниць. На 6% скоротилася, переважно через скорочення імпорту, перевалка в сегменті Ro-Ro вантажів до 277 тис. одиниць.

Зросла кількість суднозаходів круїзних суден до 33 суден (+32%), а пасажиропотік - до 633 тис. осіб (+18%). Всього на цей круїзний сезон заплановано понад 90 суднозаходів у Гетеборг круїзних ліній.

Також у звітний період на 5% зросли обсяги в сегменті навалочних та насипних вантажів - до 199 тис. тонн. Зростання пояснюється збільшенням експорту продукції лісової промисловості та будівельних матеріалів.

Перевалка наливних енергетичних вантажів у порту знизилася на 12% порівняно з відповідним періодом минулого року до 9 млн тонн. На скороченні обсягів наливних вантажів далося взнаки припинення інвестицій та технічного обслуговування НПЗ, а також несприятлива ситуація на ринку зберігання енергопродуктів.